ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

مایکروسافت باردیگر به خاطر نرم افزار تشخیص اصالت متهم شد

چهار روز پس از شکایت فردی از مایکروسافت به خاطر نرم افزار تشخیص اصالت ویندوز، شکایت دیگری در مورد این نرم افزار به دادگاه فدرال سیاتل ارائه شده است.
این شکایت از سوی 3 مهندس تابعه آمریکا که از ویندوز XP دارای لایسنس بهره می گیردند مطرح شده است و این سه فرد ادعا می‌ کنند که نرم افزار تشخیص اصالت ویندوز بدون اطلاع کاربر به عنوان یک به روز رسانی‌ مهم بر روی سیستم نصب می‌ شود و این در حالی‌ است که مایکروسافت نسبت به ارسال اطلاعات از طریق این برنامه به سرورهای مایکروسافت به هنگام نصب آن اطلاع نمی‌ دهد.                                          
همچنین در بخشی‌ از این شکایت عنوان شده است که این نرم افزار اطلاعاتی‌ مانند آدرس اینترنتی‌ (IP) ، اطلاعات BIOS، نگارش سیستم، زبان‌ و اطلاعات دیگر را از سیستم کاربر جمع آوری می‌ کند و به سرورهای مایکروسافت منتقل می‌ کند که با این روش کامپیوترهای شخصی‌ را شناسایی‌ می‌ کند.
در این دادخواست از مایکروسافت درخواست خسارت شده است و همچنین از این کمپانی‌ خواسته شده است تا نسبت به اطلاعاتی‌ که از سیستم کاربر جمع آوری می‌ شود به وی هشدار داده شود.
مایکروسافت ضمن تائید این موضوع عنوان کرد که این نرم افزار اطلاعات نرم افزاری و سخت افزاری را تنها برای تشخیص اصل بودن ویندوز نصب شده بر روی کامپیوتر کاربر جمع آوری می‌ کند؛ در صورتی‌ که این نرم افزار با ارسال مشخصات سیستم کاربر از عدم نصب ویندوز مجاز مطلع شود، پنجره های هشدار دهنده را برای کاربر به نمایش در می‌ آورد و علاوه بر آن از به روز رسانی‌ ویندوز و دریافت اصلاحیه های امنیتی‌ از سایت مایکروسافت جلوگیری می‌ کند.

گوگل سرویس پرداخت آنلاین خود را معرفی‌ و ارائه کرد

گوگل هفته گذشته سرویس پرداخت آنلاین خود را با نام Google Checkout ارائه کرد. این سرویس می‌ تواند به طور مستقیم به عنوان رقیب‌ مشابه خود یعنی‌ PayPal باشد.
در این سرویس به جای استفاده از روش قدیمی‌ برای خرید و وارد کردن اطلاعات، گوگل با استفاده از ارسال اطلاعات شخصی‌ و مالی‌ کاربر به طرف فروشنده محصول یا خدمات که جزو سیستم پرداخت آنلاین گوگل می‌ باشد، مراحل خرید را سرعت می‌ بخشد و کاربر دیگر نیازی به وارد کردن اطلاعات خود برای خرید ندارد و تمام مراحل از طریق این سرویس با امنیت کامل تامین می‌ شود. این سرویس در حال حاضر فقط برای محصولاتی‌ که از سوی گوگل معرفی‌ و تبلیغ می‌ شود قابل استفاده می‌ باشد و برای مطلع کردن کاربر از اینکه کدام محصولات معرفی‌ شده در گوگل از این سرویس استفاده می‌ کنند، در کنار لینک و مشخصات مربوط به آن یک سبد خرید به رنگ سبز قرار می‌ گیرد.                        
این خدمات همچنین برای فروشندگانی‌ که در گوگل تبلیغات خود را ارائه می‌ کنند به صورت رایگان می‌ باشد و تا این لحظه فروشندگانی‌ شامل Jockey، Starbucks Store، Levi's، Dockers، Buy.com، Timberland ، Zales و تعدادی دیگر از با استفاده از این پرداخت آنلاین گوگل محصولات خود را به فروش می‌ رسانند.
در این سرویس تمام اطلاعات مربوط به خریدهای کاربر در حساب وی در این سرویس قابل مشاهده می‌ باشد و همچنین طبق گفته گوگل این سرویس از کاربر در مقابل سایت هایی‌ که برای به دست آوردن اطلاعات مالی‌ وی فریب می‌ دهند محافظت می‌ کند.

گوگل یکی‌ دیگر کارمندان مایکروسافت را به خدمت می‌ گیرد

Vic Gundotra به عنوان یکی‌ دیگر از کارمندان مایکروسافت، دفتر این کمپانی‌ در شهر Redmond را پس از 15 سال فعالیت در مایکروسافت تا سال آینده به منظور پیوستن به گوگل ترک خواهد کرد که این موضوع از سوی دو کمپانی‌ مایکروسافت و گوگل تائید شده است.                   
گوگل ضمن اعلام این خبر عنوان کرد که هنوز سمت Gundotra به طور دقیق مشخص نمی‌ باشد اما این فرد به عنوان مهره با ارزشی‌ برای گوگل به حساب می‌ آید.
Gundotra یکی‌ دیگر از کارمندان مهم در مایکروسافت می‌ باشد که در مدت اخیر مایکروسافت را به قصد پیوستن به گوگل ترک کرده اند. پیشتر از این افرادی مانند Adam Bosworth، Mark Lucovsky و در صدر آنها Kai-Fu Lee که کارشناس فناوری تشخیص کلام و همچنین بنیان‌گذار آزمایشگاه تحقیقاتی مایکروسافت در چین را داشت، توسط گوگل استخدام شده اند.

به نقل از C|Net

کشف دو آسیب پذیری جدید در مرورگر اینترنت اکسپلورر

متخصصین امنیتی‌ از کشف دو آسیب پذیری جدید در مرورگر اینترنت اکسپلورر خبر دادند که در حال حاضر هیچ آسیب پذیری توسط این دو حفره در این مرورگر گزارش نشده است.
اولین آسیب پذیری که از درجه خطر کمتری نسبت به دیگر برخوردار است به فرد مهاجم این امکان را می‌ دهد تا اطلاعاتی‌ که کاربر در صفحه ای از مرورگر اینترنت اکسپلورر مشاهده می‌ کند را به وسیله قرار دادن کدهای مخرب خود در صفحه دیگر به هنگام باز بودن دو صفحه ببیند و یا اطلاعات وارد شده توسط کاربر را به دست آورد که این آسیب پذیری به عملکرد کاربر در صفحات اینترنت و باز بودن صفحه دارای کدهای مخرب بستگی‌ دارد. همچنین محققین و کارشناسان امنیتی‌ SANS اعلام کردند که طبق بررسی‌ های صورت گرفته مرورگر اینترنت اکسپلورر 7 فاقد این آسیب پذیری می‌ باشد.                                                                                           
همچنین Adrian Stone از مرکز پژوهش امنیت مایکروسافت ضمن تائید این آسیب پذیری اعلام کرد : " ما نگران هیچ حمله و خطری که به وسیله این آسیب پذیری ایجاد شده باشد نیستیم؛ اما برای اطلاع کاربران و سایر افراد باید عنوان کنیم که در حال بررسی‌ و ارائه اصلاحیه برای رفع این آسیب پذیری هستیم ".
در همین زمان پیش بینی‌ شد که این آسیب پذیری بر روی مرورگر فایرفکس وجود دارد که طبق آزمایشات صورت گرفته در آزمایشگاه امنیتی‌ SANS وجود آن در این مرورگر رد شد.
آسیب پذیری دیگر در نحوه مدیریت برنامه ها و فایل های HTA توسط مرورگر اینترنت اکسپلورر می‌ باشد. فرد مهاجم با استفاده از این آسیب پذیری می‌ تواند کدهای مخرب خود را در یک فایل اجرایی با همین فرمت قرار دهد و پس از تشویق کاربر به اجرای این فایل می‌ تواند به کامپیوتر فرد مهاجم و اطلاعات آن دسترسی‌ داشته باشد.
مایکروسافت همچنین اعلام کرد که به عنوان بخشی‌ از برنامه به روز رسانی‌ ماهیانه خود در روز سه شنبه آینده 7 اصلاحیه امنیتی‌ را ارائه خواهد کرد. با این حال هنوز به طور دقیق مشخص نشده است که مایکروسافت اصلاحیه مربوط به این دو آسیب پذیری را در این به روز رسانی‌ ارائه می‌ کند.

به نقل از Beta News

کشف ویروسی‌ که خود را نرم افزار تشخیص اصالت ویندوز معرفی میکند

شرکتهای ارائه ‌دهنده خدمات امنیتی از ظهور ویروس اینترنتی جدیدی خبر می‌دهند که خود را به دروغ ابزار سنجش اصالت سیستم‌ عامل ویندوز Windows ‪Genuine Advantage)‬) معرفی می‌کند.
ویروس کامپیوتری جدید با نام W32.Cuebot-K ‬هم‌اکنون تنها در خدمات مسنجر شرکت AOL مشاهده شده‌است.
گراهام کلولی رئیس شرکت امنیت کامپیوتری Sophos اعلام کرد این ویروس پس از نصب در کامپیوتر بلافاصله تلاش می‌کند از طریق اینترنت با دو وب سایت مشخص ارتباط برقرار کند که این امر احتمالا با هدف دانلود نرم‌افزارهای مخرب بیشتر، توسط ویروس انجام می‌شود.                         
ویروس W32.Cuebot-K قادر است برخی نرم‌افزارهای ضد ویروس کامپیوتر و همچنین فایروال ویندوز را غیر فعال کرده و از کامپیوتر آلوده شده برای حمله به برخی وب سایتها (حملات DoS‬) بهره بگیرد.
به گفته کلولی، ویروسهایی که از مسنجرها برای گسترش خود استفاده می‌کنند اغلب به شکل پیغامهایی از دوستان کاربر ظاهر شده که این پیغامها حاوی لینکی به یک وب سایت اینترنتی هستند.
ویروس W32.Cuebot-K در مسنجر AOL به شکل یک فایل به نام ‪ wgavn.exe‬که در ظاهر توسط دوستان اینترنتی برای کاربر ارسال شده، ظاهر گشته و خود را نرم ‌افزار ویژه سنجش اصالت ویندوز معرفی می‌کند.
نرم‌افزار سنجش اصالت ویندوز شرکت مایکروسافت ‬هم‌اکنون در وب سایت مایکروسافت به صورت رایگان قابل دانلود است.
این نرم‌افزار وضعیت اصیل و یا غیر اصیل(کپی شده به صورت غیرقانونی) بودن سیستم‌عامل ویندوز نصب شده در کامپیوتر را بررسی و تعیین کرده و بر همین اساس تنها کاربران نگارشهای اصیل ویندوز می‌توانند به برخی خدمات اینترنتی مایکروسافت دسترسی پیدا کنند.

به نقل از ایرنا

ادوبی‌ Flash Player 9 و Flex 2 را منتشر کرد

ادوبی‌ نسخه نهایی‌ پخش کننده فلش نسخه 9 خود را ارائه کرد. طبق گفته ادوبی‌ این نسخه به دلیل بهره گیری از ActionScript 3.0 و ActionScript Virtual Machine از کارایی‌ در حدود 10 برابر بیشتر از نسخه های قبلی‌ برخوردار است. این نسخه همچنین از ابزار جدید ادوبی‌ که با نام Flex 2 برای توسعه دهندگان ارائه خواهد شد، پشتیبانی‌ می‌ کند.
در حالی‌ که آژاکس به عنوان یکی‌ از کاربردی ترین روش ها در طراحی‌ صفحات و برنامه های اینترنتی‌ مورد استفاده می‌ باشد، این نسخه جدید از پخش کننده فلش نیز از این تکنولوژی پشتیبانی‌ می‌ کند.                                    
طبق گفته Bill McCoy مدیر بخش محصولات نشر الکترونیکی‌ ادوبی‌، فلش به دنبال راه حلی‌ برای گسترش خود می‌ باشد؛ زیرا زبان اسکریپت نویسی‌ ActionScript در حال حاضر هیچ مزیتی‌ نسبت به JavaScript ندارد. در این میان پخش کننده جدید Flash Player 9 از ActionScript 3 که به عنوان یکی‌ از اهداف فلش در ارائه زبان اسکریپت نویسی‌ قدرتمند ECMAScript که از پردازش مستقیم XML بهره می گیرد می‌ باشد.
ادوبی‌ همچنین بر روی ارائه نرم افزار مخصوص کتاب های الکترونیکی‌ فعالیت می‌ کند که بر اساس Flash 9 و Flex 2  طراحی‌ می‌ شود. ایده طراحی‌ این نرم افزار برای ایجاد صفحاتی‌ خواهد بود که از امکانات ویژه بهره خواهند گرفت.
در حال حاضر پخش کننده Flash Player 9 در نسخه هایی‌ برای مرورگر اینترنت اکسپلورر و فایرفکس و سایر مرورگر ها ارائه شده است. همچنین نسخه ای نیز برای کاربران سیستم های PowerPC Mac قابل دریافت می‌ باشد.
لازم به ذکر است که در حال حاضر نسخه آزمایشی‌ از نرم افزار Flex 2 نیز از سوی ادوبی‌ ارائه شده است که این نسخه با حجم 139 مگابایت قابل دریافت می‌ باشد

Download

حجم فایل:۱.۲۹MB

به نقل از Beta News

کدهای مخرب آسیب پذیری سیستم عامل Mac OS X منتشر شد

کدهای مخرب آسیب پذیری موجود در سیستم عامل Mac OS X به صورت عمومی‌ منتشر شد. فرد مهاجم با استفاده از این کدها که اندکی‌ بعد از ارائه به روز رسانی‌ اپل برای رفع آسیب پذیری و ارتقا سیستم عامل Mac OS X به نسخه 10.4.7 ارائه شد، می‌ تواند برای اجرای کدهای مخرب خود استفاده کند.
این در حالی‌ است که کمپانی‌ اپل و سایمانتک پس از ارائه این کدها نسبت به بروز رسانی‌ فوری نگارش های قبلی‌ سیستم عامل Mac OS X اپل به نسخه جدید آن به کاربران هشدار جدی دادند.
لازم به ذکر است که این کدها از سوی یکی‌ از محققین Digital Munition با نام Kevin Finisterre ارائه شده است. 8 ماه پیش نیز Finisterre کرم مخربی‌ را بر روی سایت خود معرفی‌ کرد که با استفاده از آسیب پذیری کشف شده در نرم افزار بلوتوث اپل، باعث ایجاد مشکل برای کاربران می‌ شد. طبق گفته وی هدف او از از معرفی‌ و ارائه این کدها، نشان دادن اشکالات موجود در سیستم عامل اپل و رد کردن ادعای این کمپانی‌ در ارائه سیستم عامل غیرقابل نفوذ می‌ باشد.

به نقل از Neowin

مایکروسافت صفحه کلید مخصوصی‌ برای ویندوز ویستا ارائه می‌ کند

مایکروسافت صفحه کلید جدیدی با نام " Ultimate Keyboard " را با طراحی‌ جدید و امروزی معرفی‌ کرد. این صفحه کلید بی‌ سیم قابلیت ارتباط تا حدود یک متر را دارد و همچنین در طراحی‌ آن محل قرارگیری کلید ویندوز به زیر کلید Spacebar منتقل شده است و علاوه بر آن بر روی این صفحه کلید از کلیدهای مخصوص قسمت های مختلف مدیاسنتر استفاده شده است.
همانند لپ تاپ ارائه شده از سوی اپل، این صفحه کلید قادر است تا میزان نور محیط اطراف را تشخیص دهد و به همان نسبت به هنگام نیاز برای دید بهتر روشنایی‌ ایجاد می‌ کند. این صفحه کلید که در صورت نیاز کاربر به همراه ماوس ارائه می‌ شود از طریق ارتباط بلوتوث با سیستم ارتباط برقرار می‌ کند.
مایکروسافت تا این لحظه اطلاعات کاملی‌ از قیمت این صفحه کلید و زمان ارائه آن منتشر نکرده است.

به نقل از Microsoft Hardware

شاید مایکروسافت باید نام آفیس 2007 را به آفیس 2008 تغییر دهد !

وارد سایت گوگل شوید و در کادر جستجو عبارت "Delay" به معنی "تاخیر" را بنویسید اکنون بر روی دکمه "I'm Feeling Lucky" کلیک کنید، در این لحظه شما مستقیمآ به سایت مایکروسافت راهنمایی می شوید.                                                   
بله شاید امروز اتفاق بالا برای شما نیافتد و جنبه شوخی داشته باشد اما با اعلام های فراوانی که طی روزها و ماههای اخیر توسط مایکروسافت پیرامون تاخیر در ارائه ویندوز ویستا و آفیس 2007 صورت گرفته است این امر چندان دور از انتظار نخواهد بود.
همواره نیاز کاربران پیرامون بهبود کیفیت یک بسته نرم افزاری مهمترین عامل در ارائه نگارشهای جدید بوده است و مایکروسات با تکیه بر همین اصل است که مرتبآ تاریخ ارائه محصولات خود را همانند آفیس 2007 که مجددآ در این هفته اعلام شد در زمان مقرر آماده نخواهد شد، به تاخیر می‌ اندازد.
با توجه به آنکه چندی است مایکروسافت محصولات خود را بر پایه تاریخ انتشار آنها شماره گذاری می کند بنابراین از این پس بجای آفیس 2007 باید در انتظار آفیس 1+2007 باشیم ! زیرا آنگونه که اعلام شده است این مجموعه با یک تاخیر یک ساله روبرو می شود.
در صورتیکه نمی خواهید تا زمان ارائه آفیس 2007 به انتظار بمانید، یک نگارش آنلاین در سایت Citrix قرار داده شده است که شما را از دانلود کردن فایل های حجیم آفیس 2007 بی نیاز می کند.
نامهای قدیمی آفیس 2007 تاکنون عبارت اند از Office 12، Office 2006 و Office Vista که هر یک به دلایلی عوض شده اند.

پیش نمایش آنلاین آفیس 2007

مایکروسافت به خاطر نرم افزار تشخیص اصالت ویندوز تحت تعقیب قانونی

مایکروسافت شکایتی ‌که هفته گذشته از سوی فردی به نام رایان جانسون به دادگاه فدرال سیاتل ارائه شده بود را رد کرد.
موضوع این شکایت از سوی این فرد در مورد نرم افزار تشخیص اصالت ویندوز (Windows Genuine Advantage) عنوان شده بود. این نرم افزار هرروز به سایت مایکروسافت متصل می‌ شود تا از اصل بودن سیستم عامل نصب شده بر روی کامپیوتر اطمینان حاصل کند و همچنین فایل های تنظیمات این برنامه به روز شود.
این در حالی‌ است که مایکروسافت پس از مطلع شدن این مشکل بر روی سیستم کاربران روز سه شنبه گذشته نسخه به روز شده ای از این نرم افزار را ارائه کرد؛ اما‌ این مشکل زمانی‌ رفع شد که برایان جانسون از اهالی لس آنجلس شکایت خود را تنظیم و به دادگاه فدرال سیاتل ارائه کرده بود.
این فرد مدعی‌ شده بود که روش به کار رفته در نرم افزار تشخیص اصالت ویندوز، اطلاعاتی را از کامپیوتر شخصی‌ و بدون جلب رضایت او به سرورهای خود در واشنگتن منتقل می نماید و با این کار حقوق مصرف کنندگان محصولاتش را نقض نموده است.
مایکروسافت برای دفاع از خود این ادعا را رد کرد و عنوان کرد که این کمپانی‌ نرم افزار خود را بر اساس نظرات ارسالی‌ از سوی کاربران تغییر و ویرایش می‌ دهد که به محض مطلع شدن از این مشکل نسخه به روز شده از این نرم افزار را منتشر کرد.
در حالی‌ که رایان جانسون توضیحی‌‌ در این مورد به صورت عمومی‌ عنوان نکرده است، وکیل وی عنوان کرد : " این شخص برای مهم شدن خود این شکایت را ارائه نکرده است. اما این موضوع برای مایکروسافت بیشتر از این روشن است که این مشکل در نرم افزار شناخت اصالت ویندوز باعث بروز مشکلاتی‌ می‌ شد ".

به نقل از Beta News