ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

اینم Opera 9.24

Opera - اپرا سریع ترین مرورگر اینترنت روی زمین! بالاخره پس از چند ماه نسخه شماره 9.2۴ کامل عرضه شد! این مرورگر با سرعت باور نکردنی صفحات اینترنت را برای شما بار گذاری میکند. اساس کار اپرا به این صورت است که اول متن سایت بارگذاری میشود و سپس بتدریج عکس ها بارگذاری میشوند، به علاوه اینکه عکس ها اول به صورت کامل با کیفیت کم نمایان میشوند و رفته رفته بر کیفیت عکس افزوده میشود.
کافیست فقط یک بار اپرا را امتحان کنید، دیگر از اینترنت اکسپلورر استفاده نخواهید کرد!
اپرا تمام محدودیت های همچون جلوگیری از راست کلیک، جلوگیری از مشاهده سورس صفحه، جلوگیری از انتخاب متن و ... همه را از پیش پای شما بر میدارد و شما را قادر میسازد با دستی کاملاً باز به جستجو و گشت و گذار در وب بپردازید.
علاوه بر مرور وب اپرا امکاناتی همچون دریافت ایمیل، چت و مدیریت دانلود را برای شما فراهم میسازد.
سری 9 این مرورگر نسبت به گذشته از محیط کامل تری برخوردار میباشد. به علاوه این مروگر کاملاً آزاد شد! و دیگر احتیاجی به سریال برای حذف تبلیغات داخلی آن نیست و شما میتوانید از این پس اپرا را به صورت رایگان و بدون تبلیغات داخلی استفاده کنید!

سرویس Windows Live SkyDrive با یک گیگابایت فضا

مایکروسافت دیروز (جمعه) تغییراتی جدید در سرویس Windows Live SkyDrive صورت داد بطوریکه فضای رایگان آن به 1 گیگابایت ارتقاء یافت.

این بروزرسانی فضای SkyDrive را نسبت به فضای پیش از این دو برابر کرده است و در کنار این بروزرسانی چندین امکانات جدید نیز به آن اضافه شده است:

خوراک(فید) برای فولدرهای عمومی - کاربران از هم اکنون می توانند که فید مرتبط با فولدرهای عمومی (Public Folders) را داشته باشند. این قابلیت به دیگر افراد امکان رهگیری بروزرسانی های درون فولدرهای شما را میدهد.

مشاهده شخص آپلود کننده فایل - هم اکنون شما می توانید که دریابید هر فایل توسط چه شخصی در فولدرهای SkyDrive شما فرستاده شده است. این قابلیت هنگامی مفید است که شما نیاز دارید از مشخصات شخص آپلود کننده فایل آگاه شوید.

اضافه نمودن دوستان بطور مستقیم در محیط SkyDrive - کاربران می توانند که بدون مراجعه به Windows Live Messenger یا Windows Live Hotmail به اضافه کردن دوستان و تماس های مورد نظر اقدام کنند.

به همراه بروزرسانی های ذکر شده تغییرات محسوسی نیز در رابط کاربری SkyDrive انجام شده است که دسترسی به امکانات این ابزار را آسانتر کرده است. برای مشاهده لیست کامل این تغییرات "اینجا را کلیک کنید."

 مشاهده: سایت Skydrive
 منبع خبر: Neowin

حکمرانی قدرتمند گوگل در قلمرو موتورهای جست و جو گر

گوگل موتور جست و جویی است که بیش از نصف درخواست های جست و جوی وب را دریافت می کند. بر طبق تحقیق صورت گرفته از سوی شرکت comScore در طول مدت یک ماه، 61 میلیارد جست و جو توسط 750 میلیون کاربر اینترنت انجام شده است.

گوگل این غول جست و جو گر تعداد 37 میلیارد از کل جست و جوهای وب را پذیرا می باشد و با فاصله طولانی از رقبای خود به سرویس دهی ادامه می دهد.

یاهو، مقام دومین موتور جست و جوی محبوب را دارا است و سایت Baidu و پس از آن سایت های مایکروسافت در رده های بعدی قرار گرفته اند.

سایت های برتر جست و جو ؛ آگوست

1. سایت های گوگل - 37 میلیارد جست و جو
2. سایت های یاهو - 8.5 میلیارد
3. Bidu تعداد 3.2 میلیارد
4. سایت های مایکروسافت تعداد 2.1 میلیارد
5. NHN تعداد 2 میلیارد
6. eBay تعداد 1.3 میلیارد
7. Time Warner تعداد 1.2 میلیارد
8. Ask تعداد 743 میلیون
9. Fox تعداد 683 میلیون
10. Lycos تعداد 441 میلیون

آقای Bob Ivins از کمپانی comScore در این خصوص می گوید:" مشاهده شدن سایت های آسیایی جست و جو گر مانند Baidu.com از کشور چین و NHN از کره در کنار سایت هایی مانند گوگل و یاهو اثر طبیعی جهانی شدن نیاز به جست و جو است که جهان را در بر گرفته است."

گفتنی است که جست و جوگر NHN در این رده بندی پس از مایکروسافت در رتبه پنجم قرار گرفته است. این گزارش نشان می دهد که قاره آسیا ناحیه ای است که بیشترین درخواست های جست و جو در آن انجام میشود که شامل کاربرانی از کشورهایی مانند هند، چین و ژاپن می شود.

بر طبق گزارش comScore بیش از 258 میلیارد کاربر در قاره آسیا تعداد 20/3 میلیارد جست و جو در ماه آگوست میلادی انجام داده اند. به همین ترتیب اروپا با تعداد 210 میلیون جست و جو و پس از آن آمریکای شمالی با 206 میلیون درخواست جست و جو پس از قاره آسیا قرار دارند.

اما این گزارش پیرامون منطقه خاور میانه و قاره آفریقا از سرعت پایین توسعه در این بخش ها سخن گفته است که تعداد 30 میلیون جست و جو و در حقیقت کمترین مرتبه جست وجو در این مناطق صورت گرفته است.

پسر 8 ساله ای برای برنامه نویسی در شرکت Actel استخدام شد

پسر ۸ ساله ای که در خارج از ایالت تگزاس آمریکا زندگی می کند توانست در ارزیایی یک نرم افزار به شرکت Actel کمک نماید.

به گزارش سایت C|Net هنگامی که "کارسون" ۷ ساله بیشتر نداشته است می توانست مشکل درایورهای نوری کامپیوتر خود را رفع کرده و یا به تنهایی یک سیستم عامل نصب کند. گفته می شود او نخستین بار برنامه نویسی را با نرم افزار های Montain View و Calif-based Actel آغاز کرده است.

پدر این پسر 8 ساله نیز در شرکت Actel کار می کند و در مقام مشاور طراحی الکترونیک و مشتری ها می باشد.

مهندسان این شرکت می گویند این اولین باری است که شرکت یک دانش آموز ابتدایی را برای کمک به نرم افزارهای ساخت آنها، استخدام می کند.

مهندسان شرکت Actel به روزنامه Austin در این باره می گویند: "این بسیار جالب است وقتی شما با او صحبت می کنید انگار با یک شخص محترم و مرتب صحبت می کنید."

پولی که به "کارسون" به عنوان آزمایش کننده نرم افزارهای شرکت Actel پرداخت می شود تا از ایده های او در آینده استفاده گردد مبلغ 250 دلار است که با هدف تشکر از زحمات وی به او داده می شود.

 منبع خبر: ITDot.Ir

ویندوز XP ؛ مرده ای که در حال بیرون آمدن از قبر است

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که اخیرآ ترجیح داده اند ویندوز ویستا را از روی کامپیوتر خود حذف کرده و بجای آن به ویندوز XP باز گردند حتماً اکنون برای بدست آوردن سرویس پک سوم این سیستم عامل (XP SP3) لحظه شماری می کنید. خوشحال خواهید شد اگر به شما بگوییم، مایکروسافت کاربران محبوبترین سیستم عامل خود یعنی ویندوز XP را فراموش نکرده است.

طی هفته های گذشته، مایکروسافت این غول نرم افزاری تصمیم گرفت با ارائه برنامه ای قابلیت بازگشت به ویندوز XP را برای مشتریان ناراضی از ویندوز ویستا فراهم آورد. این کمپانی اعلام کرد تاریخ پشتیبانی از ویندوز XP تا آخر ماه ژوئن سال 2008 تمدید شده است و در ادامه با معرفی نسخه ی جدیدی از مرورگر صفحات وب اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer 7.0) که امکان نصب بر روی انواع ویندوزهای XP حتی آنها که غیر قانونی هستند روبرو بودیم و هم اکنون نیز نسخه ی آزمایشی سرویس پک سوم برای گروه خاصی از آزمایش گنندگان ارائه شده است.

شاید ویندوز ویستا بزرگترین حادثه ی رخ داده در زمان خود باشد اما فاصله ی فرآوان بین این دو سیستم عامل مشکلات زیادی را برای مایکروسافت بوجود آورده است.

خوشبختانه، مایکروسافت تصمیم گرفته است تا به هر قیمت ویندوز ویستا را به کاربران تحمیل نکند و به درخواست های مشتریان خود گوش داده است.

آخرین نسخه رسمی سرویس پک ارائه شده به نام SP3 Beta Build 3205 در هنگام دانلود دارای 334.92 مگابایت حجم می باشد. همچنین، حتمآ خوشحال می شوید اگر بدانید لینک های دانلود این سرویس پک با اندکی جستجو در اینترنت قابل یافت شدن هستند!

آن چنانکه گزارش شده است SP3 شامل تعداد 1.073 مورد ارتقاء و بروز رسانی می باشد که از این تعداد 114 مورد بهبود های امنیتی می باشند. همچنین SP3 دارای چهار قابلیت جدید برای ویندوز XP است که با نصب آن فعال می شوند. این امکانات جدید عبارتند از:

- سیستم جدید فعال کردن ویندوز، بگونه ای که در هنگام نصب (Install) از شما شماره سریال پرسیده نمی شود (New Activation Scheme)
- سیستم جدید امنیتی برای ورود به شبکه که نمونه ی آن نخستین بار در ویندوز ویستا استفاده شد (Network Access Protection)
- مدل جدید کرنل مایکروسافت (Microsoft Kernel Mode Cryptographics Module)
- الگوریتم جدید شناسایی حفره های سیاه در مسیر یاب ها (Black Hole Router detection algorithm)

 منبع خبر: DailyTech

سرویس پک 3 آزمایشی ارائه شد، آخرین سرویس پک برای ویندوز XP

کمپانی مایکروسافت با ارسال ایمیلی به تمامی آزمایش کنندگان سرویس پک 1 آزمایشی ویندوز ویستا و ویندوز سرور 2008 به آنان اعلام کرد می توانند با مراجعه به اشتراک خود سرویس پک آزمایشی سوم ویندوز XP را نیز امتحان نمایند.

این بسته ارتقاء دهنده که با نام کامل Windows XP Service Pack 3 Beta Preview منتشر شده است و به گفته ی مایکروسافت آخرین بسته افزودنی برای ویندوز XP می باشد به عنوان بخشی از اصلاحاتی است که از سال 2001 تاکنون این شرکت مرتبآ برای این ویندوز سالخورده منتشر کرده است.

آنچه تا این زمان مشخص شده آن است که با نصب این بسته از نظر امکانات، قابلیت جدیدی به ویندوز XP افزوده نمی شود. همچنانکه ویندوز XP به پایان عمر خود نزدیک می شود، مایکروسافت با ارائه سرویس پک SP3 می خواهد به مشتریان خود بگوید که ویندوز آنها کماکان بروز و سرزنده است. لازم به یادآوری است که سرویس پک قبلی یعنی SP2 شامل بیش از صدها بروز رسانی امنیتی بود.

نگارش نهایی XP SP3 جهت ارائه در نیمه نخست سال 2008 میلادی برنامه ریزی شده است.

 منبع:  BetaNews

مایکروسافت موتور جستجوی سلامت را راه اندازی کرد

مایکروسافت، غول نرم افزاری دنیا موتور جستجوی جدیدی را به منظور ارائه سرویس پزشکی از راه دور راه اندازی کرد. کاربری که مشخصات خود را در این موتور جستجوی جدید که HealthVault نام دارد، ثبت کرده است، می تواند از تمام سرویس های این موتور استفاده کند.

HealthVault مجهز به ابزارهایی است که برای کاربر امکان اندازه گیری فشار شریانی، مشاهده اطلاعات آرشیوی مربوط به "پروفایل" خود و اعلام آمداگی برای معاینه از راه دور را فرهم می کند.

براساس گزارش PC Magazine، همچنین این سرویس می تواند این اطلاعات را همراه با نتیجه آزمایشات و مراقبت ها را بطور خودکار از طریق اکانتی که حداکثر امنیت حفظ حریم خصوصی را در نظر گرفته است، آرشیو کند.

مایکروسافت برای راه اندازی این سرویس پزشکی از راه دور، با انجمن های بزرگ بهداشتی آمریکا مثل انجمن بهداشت آمریکا، انجمن ریه آمریکا و انجمن دیابت آمریکا توافقنامه ای را به امضا رسانده است که براساس آن امکان استفاده آسانتر کاربران از ابزارهای این موتور جستجو مهیا می شود.

 مشاهده: HealthVault.com
 تصاویر: کلیک کنید
 منبع خبر: مهر

مایکروسافت قابلیت WGA را از اینترنت اکسپلورر 7 حذف کرد

کمپانی مایکروسافت اخیرآ تصمیم گرفته است در آخرین بروز رسانی انجام گرفته برای مرورگر اینترنت اکسپلورر نسخه 7 ویژگی "WGA" را که به بررسی اصل و قانونی بودن سیستم عامل کاربر می پرداخت و پس از آن اجازه نصب این مرورگر را می داد، حذف نماید.

در مطلب نوشته شده در وبلاگ تیم ارتقاء دهنده مرورگر صفحات وب اینترنت اکسپلورر، چنین آمده است:

تقریبآ یک سال از نخستین انتشار Internet Explorer 7 برای ویندوز XP می گذرد. از آن زمان تاکنون، اینترنت اکسپلورر راه خود را به خوبی پیدا کرده است تا بتواند به عنوان انتخاب نخست کاربران برای مشاهده صفحات وب برگزیده شود. در IE 7 دلایل بسیاری را می توان یافت که از آن مرورگری سریع و امن برای اجرای هر دستور آنلاینی بسازد.

بطور مثال، قابلیت فیلتر "Pishing" که در این مرورگر افزوده شده است باعث گردیده مشتریان ما در برابر انواع تهدیدهای فریبکارانه بخوبی محافظت شوند و این امر از 900.000 سایتی که در هر هفته جلوی ورود به آنها گرفته می شود و آمار آن برای ما ارسال می گردد به روشنی قابل درک است.

مرورگر Internet Explorer 7 نخستین و - همچنان تنها - مرورگری است که به پشتیبانی از قابلیت توسعه یافته "Extended Validation SSL Certificates" می پردازد که این امر به جلوی بسیاری از تقلب کاریهای آنلاین را می گیرد. قطعآ امکانات دیگری همچون، مشاهده صفحات وب با استفاده از Tab ، امکان QuickTab ، بهینه سازی چاپ صفحات وب، جعبه جستجوگر ، بهینه سازی پشتیبانی از کدهای CSS و بسیاری از Add-Ons ها نیز از دیگر توانایی های برجسته این مرورگر به حساب می آیند.

برای آنکه مایکروسافت بطور جدی با خود عهد بسته است که به هر طریق ممکن مشتریان و استفاده کنندگان سیستم عامل های ویندوز را مورد حمایت و پشتیبانی خود قرار دهد، ما با انجام یک بروز رسانی در IE 7 روش جدیدی از نصب آنرا به تجربه می گذاریم، بگونه ای که از این پس تمامی دارندگان ویندوز بتوانند بدون محدودیت به نصب آن بپردازند.

بنابراین از امروز، با دریافت و نصب Internet Explorer 7 دیگر قابلیت Windows Genuine Advantage وجود نخواهد داشت و به بررسی ویندوز شما نخواهد پرداخت.

اگر هنوز IE 7 را بر روی کامپیوتر خود امتحان نکرده اید، تنها کافیست به صفحه آن در سایت Microsoft.com مراجعه کرده و نسبت به دانلود آن اقدام نمایید. همچنین اگر اکنون این مرورگر بر روی رایانه شما نصب است بزودی بصورت خودکار ارتقاء پیدا خواهد کرد.

در حقیقت، در نسخه ی جدید Internet Explorer 7 که برای ویندوز XP تدارک دیده شده است تغییرات زیر به چشم می آیند:

- نوار ابزار منو بصورت پیش فرض قابل دیدن است.
- در راهنمای آنلاین استفاده از Internet Explorer 7 بخش How-To بروز شده است. همچنین، در هنگام نخستین اجرای مرورگر توضیحات جدیدی به شما نشان داده می شود.
- یک نصب شونده ی جدید با فرمت MSI افزوده شده است تا خواسته های مدیران IT برآورده شود. (اطلاعات بیشتر)

+ این امر می تواند به دلایلی مختلفی از جانب مایکروسافت صورت گرفته باشد که از جمله آنها می توان نارضایتی این کمپانی از روند کند افزایش سهام اینترنت اکسپلورر در بازار نسبت به مرورگر رقیب یعنی موزیلا فایرفاکس طی ماههای اخیر اشاره کرد. همچنین دلیل دیگر عدم موفقیت مایکروسافت در معرفی استاندارد OOXML است که اکنون می تواند با گسترش این مرورگر در بین کاربران، دیگر استانداردهای موجود خود را تقویت نماید.

 دانلود: Windows Internet Explorer 7 for Windows XP SP2 | 64 bit Client/Server
 دانلود: Server 2003 SP1 or Server 2003 SP2 | Server 2003 IA64
 منبع خبر: Internet Explorer Team Blog

مقایسه‌ی 10 ابزار Micro-Blogging

نوعی از وبلاگ‌نویسی که به کاربران امکان نوشتن بروز رسانی‌های کوتاه (معمولاً کم‌تر از 200 حرف) را می‌دهد، تا توسط یک نفر یا تعدادی محدود یا همه مشاهده شوند.

در دنیای کنونی وب این نوع وبلاگ‌نویسی رشد بسیاری پیدا کرده‌است، که این رشد را مدیون سرویس‌هایی مثل Twitter است. بعلاوه تعداد زیادی از شبکه‌های اجتماعی -مانند Facebook و Bebo- سرویس‌های مشابهی برای بیان وضع کنونی افراد راه انداخته‌اند. در ادامه به بررسی 10 بازیگر اصلی و نمونه‌های ایرانی مشابه خواهیم پرداخت.

Twitter

 Twitter نقش اول را بر عهده دارد، بگونه‌ای که اسم Twitter مترادف Micro-blogging است! این سرویس مجانی به کاربر اجازه‌ی به‌روز‌رسانی از طریق SMS، پست الکترونیکی یا وب را می‌دهد. مهم‌تر از همه APIهای این سرویس است که باعث گسترش ابزار‌های کمکی برای این سرویس شده است.

Pownce

 Pownce اخیراً یک سرویس Micro-blogging را راه‌اندازی کرده است که  به کاربر اجازه می‌دهد به غیر از ارسال متن، لینک‌ها، فایل‌ها ویا اتفاقات را هم با هر کس که تعیین کنند به اشتراک بگذارند.

Tumblr

 Tumblr یک ابزار ساده و تمیزِ Micro-blogging است. این سرویس بر روی سادگی و ظرافت متمرکز شده است. این سرویس هم شبیه به Pownce امکان به اشتراک گذاشتن چیز‌های زیادی مثل متن، تصاویر، نقل قول‌ها، چت‌ها و یا حتی فایل‌های ویدئویی را می‌دهد.

Jaiku

 Jaiku به نظر خیلی‌ها نزدیک‌ترین رقیب Twitter است. بسیاری از امکانات و ویژگی‌ها در این دو سرویس مثل هم است. باید صبر کرد و دید که چگونه این شرکت از زیر سایه‌ی رقیب اصلی خود بیرون می‌آید.

MySay

 MySay همان چیزی است که با خواندن اسمش می‌فهمید. بجای به‌روزرسانی متنی، کاربران به MySay زنگ می‌زندد و می‌گویند در حال انجام چه کاری هستند. بعد دوستان و خانواده می‌توانند از طریق تلفن، ایمیل یا وب به آن گوش دهند.

Hictu

 Hictu سرویسی برای Video microbloggerهاست. یک وبکم و چند کلیک تنها کارهاییست که باید برای ارسال یک پست ویدئویی انجام دهید. این سرویس در وقت و انرژی شما برای vlogging صرفه‌جویی خواهد کرد.

Moodmill

 Moodmill راهی برای بیان حالت فعلی و مود(mood) شماست. شما با یک نوار لغزنده می‌توانید مود خودتان را بیان کنید. ضمناً امکان ارسال سریع به‌روزرسانی‌های کوتاه متنی نیز وجود دارد.

Frazr

 Frazr هم بسیار شبیه به Twitter است. فرق عمده در زبان سرویس‌هاست. Frazr بیش‌تر بر روی زبان‌های فرانسوی و آلمانی متمرکز شده است.

IRateMyDay

 IRateMyDay به شما امکان می‌دهد که روز خودتان را درجه‌بندی کنید. شما می‌توانید بین Great و Worst درجه‌ای به روز خود بدهید. همچنین کاربران می‌توانند متن کوتاهی به همراه درجه‌بندی روز خود ارسال کنند.

Emotionr

 Emotionr راهی برای نشان دادن میزان خوش‌حالی شما در مقیاسی از 1 تا 10 است (اعشار هم موجود است!). همان‌طور که از اسم این سرویس مشخص است، راهی است برای به اشتراک گذاری احساساتتان با دوستانتان است.

نمونه‌های فارسی

سرویس‌های مشابه فارسی در این زمینه Viwio یا به قولی وی‌ویو و Jaxblog هستند که به نظر من در عین این‌که نسبت به سرویس‌های خارجی کمی و کاستی در برخی زمینه‌ها دارند (البته در برخی زمینه‌ها کاملاً سر هستند) ولی در بین کاربران جای خود را باز کرده‌اند و باعث شده‌اند برخی از Twitter و امثالهم دل بکنند. اکنون ثبت نام در این سرویس‌ها آزاد و مجانی است، در حالی که مدتی فبل با دعوت‌نامه ثبت‌نام به عمل می‌آمد که باعث حرص و ولع برای استفاده از آن شده بود. ضمناً در مورد این‌که اول کدام سایت ایجاد شده من اطلاعی ندارم دوستان اگر اطلاعاتی در این زمینه دارند کمک کنند.

در اینجا جا دارد اعلام کنم که بنده فلسه‌ی استفاده از این سرویس‌ها را بلد نیستم و در کل سرویس‌های micro-blogging وب تنها 2 پست داشته‌ام که هر دو در وی‌ویو بوده است.

Jaxblog

 جاکس‌بلاگ اولین وب‌سایت ایرانی بود که APIهای خودش را در دست‌رس عموم قرار داد. البته تا جایی که من اطلاع دارم به غیر از مسئولین سایت شخص دیگری از آن استفاده نکرده‌است که خود جای تعجب دارد. ولی ابزار‌های خوبی برای جاکس‌بلاگ موجود است، مانند: پلاگینی برای وردپرس که آخرین پست‌های شما را نمایش می‌دهد و ویجگتی مشابه برای بلاگر یا هر سرویس و صفحه‌ای در وب، ابزارهایی برای فایرفاکس که اسم هیچکدامشان را افزونه نمی‌توان گذاشت (که ابزار پست از طریق Search Box در فایر فاکس خیلی جالب و عجیب بود به نظر من) و همچنین ویجگت IMified که از طریق آن می‌توانید با استفاده از GTalk به جاکس‌باگ پست کنید.

موضوع خنده دارد در مورد جاکس بلاگ رو من در وبلاگ این سرویس دیدم:

... البته خیلی دیگه از دوستان هم از اینکه ( به عمد ) صفحه جاکس بلاگ با مرورگر ویندوز سازگار نیست ، استقبال کردند ...

این سرویس جدیداً یک فیدخوان هم به امکاناتش اضافه کرده که تلاش خوبی است. امکان ارسال جواب یک فرد، تصاویر، آهنگ و لینک و ... و همچنین امکان انتخاب تصویر پس‌زمینه نیز در این سرویس وجود دارد. البته نسخه‌ی ناقصی از جاکس‌بلاگ در آدرس m.jaxblog.com بر روی موبایل هم در دست‌رس است.

Viwio

 وی‌ویو هم سرویس مشابهی است. از امکانات منحصر بفرد آن می‌توان به امکان ارسال پست به وسیله‌ی SMS اشاره کرد (فقط اوپراتور اول). البته امکاناتی مثل امکان ارسال از طریق پیغام‌رسان یاهو و یک اکستنشن برای فایرفاکس همچنین بخش نظرات برای هر پست (مثل قسمت نظرات وبلاگ‌ها) و پلاگین ورد‌پرس را نیز داراست. البته وی‌ویو سه بخش خاص دیگر هم به نام فعالترین‌ها، محبوب‌ترین‌ها و مفیدترین‌ها به تازگی به سایتش اضافه کرده است، که در آن فعال‌ترین، مفید‌ترین و محبوب‌ترین کاربران را به معرفی می‌کند. ضمناً بر خلاف جاکس‌باگ در صفحه‌ی اصلی این سایت تبلیغات هم مشاهده می‌شود.

+[منبع]: Read/Write Web

عرضه هفت ارتقاء امنیتی در هفته آینده ویژه محصولات مایکروسافت

مایکروسافت روز جمعه اعلام کرد که هفت عدد اصلاحیه امنیتی را برای عرضه در هفته آینده آماده کرده است که آسیب پذیری هایی در سیستم عامل ویندوز، اینترنت اکسپلورر، Outlook Express، ورد و SharePoint را رفع می کند.

چهار عدد از این آسیب پذیری ها درجه "بحرانی" که بالاترین سطح ریسک امنیتی است را دارا هستند و مابقی نقص های امنیتی در یک سطح پایین تر در درجه "مهم" قرار گرفته اند. اطلاعات بیشتر پیش از ارائه اصلاحیه ها در سایت رسمی مایکروسافت قرار گرفته است.

خانواده سیستم عامل ویندوز بطور کل چهار عدد اصلاحیه امنیتی دریافت خواهند کرد که نگارش های ویندوز 2000، ویندوز اکس پی Home SP2 و ویندوز سرور 2003 شامل بخش امنیتی بحرانی این بروزرسانی خواهند بود.

سه آسیب پذیری مختلف دیگر در نرم افزارهای مدیریت ایمیل مایکروسافت Windows Mail ، Outlook Express ( نام ویندوز ویستای این ابزار)، اینترنت اکسپلورر (همهگی نگارش ها) شامل نگارش ویندوز ویستای آن رفع خواهند شد.

اصلاحیه ابزار SharePoint بروزرسانی است که در ماه گذشته می بایست منتشر می شده است اما در دقایق آخر لحظه انتشار فایل های بروزرسان، مایکروسافت تصمیم گرفت که بدون هیچ توضیحی آنرا از لیست برنامه ریزی شده قبلی خود حذف کند.

بر اساس مقایسه تعداد بولیتین های منتشر شده در سال جاری میلادی تعداد 61 اصلاحیه از طرف مایکروسافت منتشر شده است که به نسبت مدت زمان مشابه سال 2006 میلادی، چهار عدد کمتر می باشد.

 مشاهده: بولیتین امنیتی مایکروسافت، اکتبر 2007
 منبع خبر:  ComputerWorld