ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

جستجوی تصاویر زیبا بر اساس رنگ از بین 3 میلیون تصویر

تاکنون برای جستجو و یافتن تصاویر زیبا راه‌های بسیاری در وب وجود داشته است. اما یکی از جدیدترین انها که بنظرم می‌تواند گاه کاربردهای بسیار فوق‌العاده‌ای داشته باشد، جستجو بر اساس رنگ است.

اجازه دهید مستقیم برویم سر اصل مطلب: سایت فلیکر معروف‌ترین سایت به اشتراک‌گذاری تصاویر photo sharing در وب است. بیش از 2 میلیارد قطعه تصویر در آن آپلود شده.

سرویس مولتی‌کالر http://labs.ideeinc.com/multicolr/ در قسمت بهترین‌های فلیکر جستجو می‌کند و این جستجو در حال حاضر شامل 3 میلیون قطعه عکس برتر است که مرتبا اضافه خواهد شد.

شما با وارد شدن به مولتی‌کالر در ابتدا یک صفحه خالی می‌بینید که باید در سمت راست رنگ(یا رنگ‌های) مورد علاقه خود را انتخاب کنید.شما می‌توانید از 1 تا 10 رنگ انتخاب کنید.پس از انتخاب رنگ توسط شما، در سمت چپ تصویر لیستی از بهترین تصاویر فلیکر که متناسب با رنگ مورد نظر باشد نمایش داده می‌شود.مثلا جستجوی من برای رنگ قرمز چنین نتیجه‌ای داد:

 


بنظرم نتیجه واقعا خیره‌کننده است.

حداقل کاربرد این روش می‌تواند برای کسانی باشد که علاقه‌ خاصی به رنگهای بخصوص دارند.مثلا ابی یا قرمز  یا حتی ترکیبی از دو یا چند رنگ مختلف. همچنین کار کردن مداوم با این سرویس می‌تواند حس بصری شما و بخصوص دید شما به دنیای رنگ‌ها را تقویت کند.

                                           از مولتی‌کالر لذت ببرید.

تصاویر: ۱

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد