ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

رسماً اعلام شد؛ ورود گوگل به دنیای بی سیم و تلفن های همراه

شرکت گوگل از پروژه ساخت نرم افزار موبایل خود پرده برداشت.

ورود به بازار تلفن های همراه از دیگر هدف هایی بود که Google به دقت آنرا دنبال می کرد بطوریکه هفته های گذشته شایعه ها و گمانه زنی های بسیاری پیرامون نوع فعالیت گوگل در این صنعت مطرح شد تا بالاخره ورود گوگل بواسطه تولید نرم افزاری و نه ساخت یک دستگاه موبایل به بطور رسمی اعلام شد.

امروز گوگل ساخت پلتفرم نرم افزاری برای شرکت های سازنده موبایل با نام های سامسونگ، اچ تی سی، موتورولا و ال جی را اعلام داشت. در این خبر از ساخت گوشی تلفن همراهی با نام تجاری "تلفن گوگل" نام برده نشده است.

ریاست بخش سیستم نرم افزار گوگل برای موبایل در این مورد می گوید: "این راهکار خواهد توانست که اینترنت را بطور خیلی مفید به موبایل ها بیاورد."

گوگل در صنعت ساخت نرم افزارهای سیستمی برای موبایل با رقبای سر سختی همچون سیستم عامل Symbian ، Palm و ابزارهای کمپانی مایکروسافت برخورد خواهد کرد.

طبق گفته گوگل اولین بسته نرم افزاری موبایل این شرکت در نیمه دوم سال 2008 میلادی عرضه خواهد شد. در کشور ایالات متحده امریکا اپراتورهای T-Mobile و Sprint Nextel از نرم افزارهای گوگل پشتیبانی خواهند کرد.

سیستم عامل موبایل گوگل بر مبنای کدهای باز ارائه خواهد شد به این معنا که برنامه نویسان می توانند از کدهای یکدیگر استفاده کنند.

شایان ذکر است که کیت توسعه نرم افزاری این سیستم عامل که حاوی مشخصات، تنظیمات و توضیحات لازم برای ساخت ابزارهای مبتنی بر این پلتفرم است در هفته آینده منتشر می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد