ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

دسکتاپ مجازی آنلاین با گنجایش سه گیگ فضای رایگان

دسکتاپ مجازی آنلاین با گنجایش سه گیگ فضای رایگان

http://main.wixi.com در واقع یک مدیا سنتر آنلاین است جایی که شما می توانید تمام فایل های مدیا ( تصویر  موسیقی  فیلم  و ... ) را در یکجا گرد آوری کنید و در هر جایی بدون نیاز به هیچ نرم افزاری و به صورت آنلاین در محیط این دسکتاپ مجازی اجرا کنید  تصاویر خود را تماشا کنید موسیقی گوش کنید فیلم ببینید و ... بدون آنکه مجبور باشید این فایل ها را برای اجرا در کامپیوترتان دانلود کنید . فقط کافی است در دسکتاپ مجازی آنلاین خود روی فایلی کلیک کنید ! شما می توانید تمامی اسناد ( documents ) خود را با روش کشیدن و رها کردن ( drag & drop ) از کامپیوترتان به محیط دسکتاپ مجازی آنلاین انتقال دهید . شما می توانید فایل های فیلم و موسیقی را با نرم افزار فلش پلیر موجود در این دسکتاپ مجازی اجرا کنید !

این سرویس در نسخه رایگان به شما 3 گیگ فضای رایگان اختصاص می دهد که حجم هر فایل آپلودی نباید از 100 مگابایت بیشتر باشد و روزانه تا 500 مگابایت پهنای باند مجاز به استفاده هستید . البته بزرگترین مشکل این سرویس در نحوه عضویت آن است که به صورت دعوت نامه ای است و برای رفع این مشکل بنده تعدادی دعوت نامه دارم که در صورت تمایل می توانید ایمیل خود را در قسمت نظرات همین مطلب پست کنید تا در اولین فرصت دعوت نامه به ایمیل شما فرستاده شود .

سایتی برای دریافت دومین رایگان

سایتی برای دریافت دومین رایگان با پسوند های com  net  org  و غیره به مدت یک سال

سایت معروف http://www.register.com  به مدت محدودی اقدام به ثبت رایگان یک سال دومین رایگان می کند پس عجله کنید و دومین رایگان خود را ثبت کنید چون ممکن است به زودی این امکان خاتمه یابد برای ورود به بخش ثبت دومین رایگان از لینک روبرو استفاده کنید : کلیک کنید  البته بنده شخصا موفق به این کار نشدم پس اگر کسی موفق به دریافت دومین رایگان شد مراحل کار را در نظرات همین پست تشریح کند تا بقیه نیز استفاده کنند .

اختصاصی: سرانجام سخنگوی یاهو علت حذف نام ایران را اعلام کرد

دو شرکت اینترنتی یاهو و مایکروسافت طی ماه اخیر با اعمال محدودیت نام کشور ایران را از لیست کشورهایی که می توانند از خدمات پست الکترونیک آنها استفاده نمایند - بدلیل اعمال تحریم های جدید ایالات متحده بر ضد این کشور - حذف نمودند.

با این وجود، گوگل کماکان نام ایران را به عنوان یکی از گزینه های قابل قبول جهت استفاده از خدمات جی میل در لیست خود باقی گذاشته است.

کمتر از دو هفته پیش، جرج بوش رئیس جمهور ایالات متحده در یک گام به جلو تحریم های اقتصادی جدیدی را بر علیه دولت محمود احمدی نژاد اعمال کرد که این امر در حقیقت سرمنشاء اعمال تحریم های اینترنتی بر علیه کشور ایران شد.

سخگوی کمپانی یاهو ساعاتی پیش در گفتگویی اختصاصی با سایت انگلیسی The Register در اینباره اعلام کرد: "یاهو! مرتبآ روابط تجاری خود را با دیگر کشورها مورد بازبینی قرار می دهد تا مطمئن شود با قوانین حاکم بر آمریکا و تحریم های اعمال شده اختلافی ندارند. طبق این سیاست، یاهو نمی تواند عضویت کاربران کشورهایی که مورد تحریم قرار گرفته اند را بپذیرد."

وی در ادامه می افزاید: "بنابراین در رابطه با ایران به آن دلیل که این کشور شامل تحریم های اقتصادی آمریکا واقع شده است ما اساسآ نمی توانیم آنرا در لیست خود قرار دهیم و تمام شرکت های آمریکایی موظف شده اند که از این قانون پیروی کنند."

با این وجود، این سخنگوی یاهو از بیان آنکه آیا تحریم های عملی تری بر ضد کاربران ایرانی اعمال خواهد شد خودداری کرد.

کمپانی مایکروسافت پیرامون این سوال که چرا نام ایران را از فهرست کشورهایی که می توانند از خدمات هاتمیل استفاده کنند حذف کرده است، سکوت اختیار کرده و ترجیح داده است در رابطه با این مشکل هیچ اظهار نظری نکند.

با این حال، گوگل اصرار دارد که ارائه تحریم های اقتصادی بر ضد ایران باعث آن نخواهد شد که کاربران این کشور نتوانند از خدمات جی میل استفاده کنند. در یک بیانیه ی رسمی که اخیرآ از جانب گوگل پیرامون مشکلات بوجود آمده منتشر شده است چنین ذکر شده: "گوگل مصمم است که از قوانین جاری ایالات متحده پیروی نماید و خدمات فعلی گوگل هیچگونه تضادی با برنامه های بین المللی و تحریم های اعمال شده ندارند."

در تاریخ 30 اکتوبر، در خبری که روزنامه هلندی NRC آنرا منتشر کرد گزارشی مبنی بر قطع اشتراک برخی کاربران ایرانی که با پرداخت حق عضویت از خدمات Skype استفاده می کردند درج شده بود. طبق آن خبر، کمپانی Skype به دلیل آنکه دریافت پول از کشور ایران شامل تحریم های اقتصادی می شود ارائه سرویس به کشور ایران را لغو کرده بود. شاید این امر تا حدی قابل قبول به نظر آید اما اینکه یاهو خدمات ایمیل "رایگان" را بر روی کاربران ایرانی مسدود نماید اندکی جای تعجب دارد که چگونه با تحریم های اقتصادی سازگار خواهد بود!

همچنین، نماینده سفارت ایران در لندن به سوالات مطرح شده از جانب خبرگزاری ها پیرامون این امر، پاسخی نداده است.

در این بین در حالیکه سایت های بزرگی همچون یاهو و مایکروسافت تنها به حذف نام ایران از لیست خود اکتفا کرده اند و نه بیشتر، برخی سایت های اینترنتی (مانند gsmarena.com) که می توان آنها را کاسه داغتر از آش دانست با بستن آی پی کشور ایران امکان هرگونه بازدید از سایت های خود را توسط کاربران ایرانی سلب کرده اند.

 منبع خبر:  The Register

مایکروسافت خدمات (Windows Live) را رسماً راه اندازی نمود

کمپانی مایکروسافت رسماً بر چسب آزمایشی (Beta) را از خدمات "ویندوز زنده" خود حذف نمود. بدین ترتیب تمامی خدمات مشابه همانند Windows Live Mail که نخستین بار در 6 نوامبر در نیویورک و لوس انجلس معرفی شده بودند از این پس بصورت نهایی قابل دسترس علاقه مندان خواهند بود.

این سرویس جدید در 36 زبان مختلف برای 59 کشور در سراسر دنیا قابل دسترس خواهد بود و به گفته ی "Brian Hall" مدیر ارشد این پروژه، سرویس مذکور در نوع خود نخستین مجموعه یکپارچه آنلاین در این سطح گستردگی است که توسط مایکروسافت ارائه می شود.

طبق گفته ی "Hall" به هفته نامه eWEEK هدف کلی مایکروسافت از راه اندازی خدمات Windows Live سه امر پایه ای بوده؛ جمع آوری تمام کاربران در یک مرکز واحد، ارائه تمام محصولات مایکروسافت بواسطه استفاده از این خدمات به کاربران و ایجاد یک تعامل سودمند بین سرویس های تحت وب و ویندوز.

در مسیر تحقق اهداف این استراتژی، راه اندازی سرویس مذکور مستلزم ارتقاء چشمگیر در خدمات پست الکترونیک محبوب هاتمیل (Hotmail) و پیغام رسان فوری MSN است و در کنار آن خدمات جدیدی همچون به اشتراک گذاری تصاویر دیجیتال، به اشتراک گذاری قرار ملاقات ها و برنامه های کاری، انتشار محتوی در وب و برقراری رابطه آنلاین با دیگران ارائه می شود.

"Hall" در این زمینه می گوید: "این خدمات نخستین محصول مایکروسافت است که به معنی واقعی برای اهداف خود احترام قائل بوده است. هدف ما آن است تا محصولات مایکروسافت نه تنها در شبکه ویندوز زنده به خوبی اجرا شوند بلکه با دیگر سرویس های آنلاین موجود نیز رابطه برقرار نمایند. بطور مثال، شما می توانید در صورت داشتن قابلیت POP تمام ایمیل های AOL، جی میل و یاهو خود را در یک نرم افزار دریافت، ارسال و مدیریت کنید."

 دانلود: Windows Live Installer 12.0.1471.1025
 مشاهده: سایت LIVE
 منبع خبر: Neowin

ترفند: فعال کردن قابلیت Aurora Bootscreen در ویندوز ویستا

تنظیمات پیش فرض گزینه BootScreen در ویندوز ویستا بسیار مشابه با ویندوز سرور 2003 است، صفحه ای که به اعتقاد بسیاری کسل کننده و بدون هرگونه جذبه ای برای کاربران است.

اما آیا می دانید ویندوز ویستا دارای یک صفحه BootScreen بسیار زیباتر از آنچه اکنون است می باشد؟ آیا می دانید فعال کردن این قابلیت تا چه اندازه در ویندوز ویستا آسان است؟ اگر نمی دانید ترفند زیر را بخوانید.

شاید یکی از دلایلی که مایکروسافت این گزینه را بصورت پیش فرض فعال نکرده است، نگرانی از بابت عدم توانایی سخت افزارهای کاربران نسبت به پشتیبانی از این قابلیت باشد. اما این امر به نظر غیر منطقی می رسد زیرا اگر کارت گرافیکی بتواند ویندوز ویستا با آن حجم گرافیکی اجرا کند پس باید بتواند این صفحه BootScreen را نیز به آسانی اجرا کند.

اما چگونه می توان این صفحه بوت بسیار زیبا که دارای نمای "Aurora" است را فعال کرد؟

1- ابتدا فایل msconfig را اجرا کنید (یا با استفاده از گزینه RUN و یا از طریق منوی Start و گزینه Search)
2- بر روی Tab مربوط به Boot کلیک کنید و سپس گزینه "No GUI boot" را تیک بزنید.
3- دکمه ی OK را کلیک کنید و اکنون سیستم خود را بوت نمایید.

 تصاویر: کلیک کنید
 منبع خبر: ocmodshop.com

رسماً اعلام شد؛ ورود گوگل به دنیای بی سیم و تلفن های همراه

شرکت گوگل از پروژه ساخت نرم افزار موبایل خود پرده برداشت.

ورود به بازار تلفن های همراه از دیگر هدف هایی بود که Google به دقت آنرا دنبال می کرد بطوریکه هفته های گذشته شایعه ها و گمانه زنی های بسیاری پیرامون نوع فعالیت گوگل در این صنعت مطرح شد تا بالاخره ورود گوگل بواسطه تولید نرم افزاری و نه ساخت یک دستگاه موبایل به بطور رسمی اعلام شد.

امروز گوگل ساخت پلتفرم نرم افزاری برای شرکت های سازنده موبایل با نام های سامسونگ، اچ تی سی، موتورولا و ال جی را اعلام داشت. در این خبر از ساخت گوشی تلفن همراهی با نام تجاری "تلفن گوگل" نام برده نشده است.

ریاست بخش سیستم نرم افزار گوگل برای موبایل در این مورد می گوید: "این راهکار خواهد توانست که اینترنت را بطور خیلی مفید به موبایل ها بیاورد."

گوگل در صنعت ساخت نرم افزارهای سیستمی برای موبایل با رقبای سر سختی همچون سیستم عامل Symbian ، Palm و ابزارهای کمپانی مایکروسافت برخورد خواهد کرد.

طبق گفته گوگل اولین بسته نرم افزاری موبایل این شرکت در نیمه دوم سال 2008 میلادی عرضه خواهد شد. در کشور ایالات متحده امریکا اپراتورهای T-Mobile و Sprint Nextel از نرم افزارهای گوگل پشتیبانی خواهند کرد.

سیستم عامل موبایل گوگل بر مبنای کدهای باز ارائه خواهد شد به این معنا که برنامه نویسان می توانند از کدهای یکدیگر استفاده کنند.

شایان ذکر است که کیت توسعه نرم افزاری این سیستم عامل که حاوی مشخصات، تنظیمات و توضیحات لازم برای ساخت ابزارهای مبتنی بر این پلتفرم است در هفته آینده منتشر می شود.

اولین نمونه حافظه های GDDR5 توسط Qimonda منتشر شد

شرکت Qimonda به عنوان یکی بزرگ ترین تولید کنندگان حافظه های گرافیکی جهان، اولین نمونه حافظه GDDR5 خود را معرفی کرد.

به گفته مدیر عامل شرکت Qimonda اولین گام برای شروع هر پروژه تولیدی بزرگ، ساختن نخستین نمونه های آن محصول است چرا که این محصول با اینکه قدرت محصولات بعد از خود را ندارد ولی می تواند فروشندگان زیادی را به خود جذب کند که خود زمینه فروش محصولات بعدی است.

این نمونه 512 مگابایتی از سری GDDR 5 که مخفف Graphic Double Data Rate 5 است، می باشد. GDDR 5 دارای سرعت و پهنای باید بسیار زیادی معادل 20 گیگابایت در هر ثانیه که از دو برابر سریعترین حافظه GDDR3 حال حاضر کمی بیشتر است می باشد.

انتظار می رود با تولید انبوه حافظه های GDDR 5 در سال 2008 تحول چشمگیری در بخش های مختلف همانند PC ،NoteBook و ... حاصل شود.

 منبع خبر: شهر سخت افزار

تکنولوژی‌هایی که به درد ایران نمی‌خورد!

یک دانشجوی استرالیایی در پایان نامه خود یک مدل ریاضی جدید را ارائه کرده است که سرعت خطوط عادی تلفن و ADSL را بدون ایجاد تغییر خاصی از 20 مگابیت بر ثانیه به 250 مگابیت بر ثانیه می‌رساند.

این دانشجو تنها با استفاده از 2 خط تلفن معمولی توانسته است به این سرعت پهنای باند برای اتصال به اینترنت دست یابد.

خب متأسفانه (و به ‌نظر برخی مسئولان خوشبختانه)، سرعت اینترنت در ایران به 128 کیلو بیت در ثانیه محکوم (محدود) شده و آدم نمی‌فهمد این دانشمندان بیکار برای چه این‌قدر دنبال افزایش سرعت انتقال داده‌های اینترنتی هستند.

مگر اینترنت به جز یاهو مسنجر و میل و چت و... چیز دیگری هم دارد که احتیاج به چنین سرعت‌هایی داشته باشد؟ حداقل اگر هم داشته باشد ما در مملکتمان 128 کیلو بیت بر ثانیه برایمان بس است، یعنی می‌گویند بس است. ما هم راضی هستیم، انشاءالله که خدا هم راضی باشد.

اگر این دانشجوی استرالیایی را هم یک بار به ایران دعوت کنیم و اهداف اینترنت را برایش بازگو کنیم، احتمالاً دست از این کارها می‌کشد و دیگر دنبال افزایش سرعت اینترنت نخواهد بود.

"جان پاپاندریئپولوس" برای کشف این مدل ریاضی توانست برنده یکی از معتبرترین جوایز دانشگاهی با عنوان جایزه رئیس دانشگاه برای برترین‌های مقطع دکترا (Chancellor Prize for Excellence in the PhD) شود.

 منبع خبر: همشهری آنلاین

به جرم ارسال میلیون‌ها ایمیل ناخواسته، یک آمریکایی زندانی شد

یک مرد ‌٢٨ ساله ساکن ایالت نیوجرسی آمریکا به دلیل ارسال میلیون‌ها ایمیل ناخواسته به بیش از دو سال زندان محکوم شد.

یک قاضی نیویورکی پس از مجرم شناختن این مرد به دلیل ارسال هرزنامه، وی را به ‌٢٧ ماه زندان و پرداخت بیش از ‌١٨٠ هزار دلار جریمه محکوم کرد.

این مجرم که پیام‌های ناخواسته‌ای را که محصول خاصی را تبلیغ می‌کردند به ‌٢/١ میلیون نفر از مشتریان آمریکن آنلاین (AOL) ارسال کرده بود؛ اعتراف کرد ده‌ها هزار دلار از این راه به دست آورده است.

بر اساس این گزارش یک آمریکایی دیگر نیز در سال ‌٢٠٠٥ به علت نقض قانون ضد هرزنامه به نه سال زندان محکوم شد و سال گذشته نیز یک دانشجوی کالج تگزاسی که عملیات ارسال هرزنامه‌های انبوهی را هدایت کرده بود به پرداخت بیش از ده میلیون دلار جریمه محکوم شد.

 منبع خبر: ایسنا

چرا گوگل در خرید سهام فیس بوک پا فشاری نکرد؟

هفته گذشته کمپانی مایکروسافت با امضاء قرارداد سرمایه گذاری در سایت شبکه اجتماعی فیس بوک به واقع ضربه محکم اقتصادی را به گوگل وارد کرد .

امتیاز سایت Facebook برخورداری از پلتفرم ویژه برنامه نویسان و توسعه دهندگان نرم افزارهای کاربردی تحت وب است که کاربران را قادر می سازد با دسترسی به حساب خود در "فیس بوک" از دیگر امکانات سایت ها و ابزارها به واسطه این امکان بهره ببرند.

کمپانی های مایکروسافت و گوگل هر دو از تاثیرات رشد سایت فیس بوک آگاه بودند اما این شرکت مایکروسافت بود که توانست با صاحبان فیس بوک به توافق مالی برسد. در این میان آنچه از پیش به عنوان هدف آینده گوگل پیش بینی می شد تمرکز بر روی سایت شبکه اجتماعی "Orkut" بود که تنها ابزار گوگل است که می تواند بر علیه مایکروسافت و "فیس بوک" فعالیت کند.

اما خبر عرضه OpenSocial چیزی بیش از پیش بینی ها می باشد. OpenSocial از ایده مشابه انتشار پلتفرم کد باز بهره میبرد با این تفاوت که از سوی گوگل عرضه شده است و از لحظه اعلام انتشار این پلتفرم بیش از ده سایت فعال در زمینه "شبکه های اجتماعی" از جمله MySpace و Hi5 به تیم پشتیبانان OpenSocial پیوسته اند.

به این ترتیب اگر "فیس بوک" به ارائه سنتی پلتفرم ویژه سایت خود ادامه دهد و به پروژه OpenSocial وارد نشود بزودی ارزش و سهام آن در بازار افت پیدا می کند. زیراکه OpenSocial نه تنها توسط سایت Orkut بلکه توسط تعداد بسیاری از دیگر سایت های محبوب اجتماعی استفاده خواهد شد.

کارشناسان بر این باورند که نرم افزارهای کاربردی محبوب تحت فیس بوک بزودی برای پلتفرم OpenSocial نیز نسخه ویژه ارائه خواهند کرد بنابراین همه چیز آماده است که مایکروسافت و فیس بوک را با چالش جدی در کسب سهم بازار مواجه کند حتی به نحوی که فیس بوک را بدنبال پشتیبانی از OpenSocial هدایت نماید.

 مشاهده: OpenSocial
 منبع خبر: ZDNet نیویورک تایمز