ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

RealPlayer 11 Beta نسخه آزمایشی


در نسخه جدید RealPlayer کاربران می توانند کلیپ های ویدئویی سایت هایی همچون YouTube را بطور مستقیم بر روی کامپیوتر خود دانلود نمایند. گفتنی است که نسخه نهائی این ابزار در اواخر ماه جاری میلادی ارائه خواهد شد اما بطور اتفاقی لینک های دانلود نسخه پیش از 'نسخه نهائی' آن بر روی اینترنت قابل دسترس است.

هنوز سایت رسمی RealPlayer صحبتی از RealPlayer 11 Beta نکرده است بطوریکه لینک های مربوطه دانلود آن از خود سایت رسمی Real.com میباشد. بنابراین گمان میرود که بزودی لینک های دانلود نسخه پیش از نهائی RealPlayer 11 از کار انداخته شود. پس اگر نمی خواهید تا هنگام عرضه نهایی RealPlayer 11 صبر کنید همین الان از طریق لینک های مربوطه اقدام به دریافت و نصب ویرایش 'پیش از نسخه نهایی' نمایید.

این نسخه حجمی در حدود 13.3 مگابایت را دارا میباشد و تنها بر روی سیستم عامل ویندوز اجرا شدنی است.

 دانلود:   REALPLAYER 11 - PREVIEW - Download mirror۱  Download mirror۲- نسخه آزمایشی مبتنی بر ویندوز
 تصاویر: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 
منبع خبر: (نقل از CyberNet)

Adobe Reader 8.1.0 Final for Windows XP SP2 / Vista


جدیدترین نسخه نرم افزار معروفAcrobat Reader که توسط شرکت Adobe به بازار آمد. که به شما کمک می کند فایلهای PDF را در روی اینترنت یا بر روی کامپیوتر خود مشاهده نمائید.
 ویرایش جدید این نرم افزار با هدف رفع نواقص امنیتی موجود در ویرایش قبلی آن بوده است.قبلا ً مشخص شده بود که استفاده از ویرایش قبلی Adobe Reader  به هکرها و کاربران مزاحم این اجازه را می دهد که بتوانند کامپیوترهایی که از اینترنت اکسپلورر 7 (IE7)  استفاده می کنند ، تحت کنترل خود درآورند.در Adobe Reader 8  دکمه ای تحت عنوان  Start Meeting وجود دارد که با فشار دادن آن ، نرم افزار Adobe Acrobat Connect Professional  به کار می افتد.افرادی که ویندوز ویستا را نصب کرده​اند، احتمالا با مشکل عدم باز شدن نرم​افزار Adobe Acrobar Reader در این ویندوز، مواجه شده​اند. که می توانند از این نسخه استفاده کنند.

 دانلود | Download - حجم 22.3 مگابایت
 سایت سازنده

Mozilla Firefox 2.0.0.5 PRE

FireFox مثل همیشه نیازی به تعریف نداره

  Windows

  Mac 

  Linux

گوگل قول داد اطلاعات کاربران را بعد از گذشت 18 ماه از بین ببرد

گوگل که با نگرانی حامیان حریم خصوصی آنلاین اروپایی روبه‌رو شده است، قول داد که اطلاعات کاربران را برای 18 ماه نگه‌داری کند.

مشاور حریم خصوصی جهانی گوگل اعلام کرد: "گوگل خط مشی خود را در نحوه‌ی نگه‌داری اطلاعات کاربران تغییر داده است و در پاسخ به نگرانی گروه‌های مدافع حریم خصوصی، اطلاعات ذخیره شده در سرورهای جست‌وجو خود را بعد از 18 ماه نامعلوم می‌کند."

بنا بر اعلام گوگل این موتور جست‌وجو برای دفاع از سیستم خود و جلوگیری از قرار گرفتن در معرض حمله‌ی هکرها و حقه‌های آنلاین و اصلاح الگوریتم‌های که جست‌وجوها مبتنی بر آن‌ها هستند و همچنین متابعت از اجرای قوانین،‌ به نگه‌داری اطلاعات در مورد جست‌وجوگرها و جست‌وجوهای آنلاین، آنها نیاز دارد.

 منبع خبر: ایسنا

نخستین نگاه؛ کامپیوتر رومیزی مایکروسافت با نام Surface

شرکت مایکروسافت کامپیوتر تازه ای به نام Surface با صفحه نمایشگر لمس پذیر (touch-sensitive) عرضه کرده که شبیه یک میز طراحی شده است.
این کامپیوتر به گونه ای طراحی شده است که نیازی به موش و صفحه کلید معمول ندارد و کاربران می توانند به جای آن از انگشتان دست خود برای فرمان دادن به آن استفاده کنند. Surface همچنین طوری ساخته شده است که بتواند با گوشی های تلفن همراه که رویش گذاشته می شوند ارتباط برقرار کند. مایکروسافت می گوید هدف اصلی اش فروش این کامپیوتر به موسساتی نظیر هتل ها، کازینوها، فروشنده های تلفن و رستوران ها است.
این دستگاه از جمله محصولاتی است که ادعا می شود مجهز به فنآوری چند لمسی (multi-touch) است. این فنآوری کامپیوتر ها را قادر می سازد برای اجرای دستورات، از تماس همزمان چند انگشت به جای موش و صفحه کلید فرمان بگیرند. یکی از نمونه های پر سر و صدای چنین ابزارهایی iPhone شرکت اپل است که گفته می شود ماه ژوئن به بازار می آید.
شرکت Hewlett-Packard نیز در زمینه گسترش فنآوری چند لمسی فعال است و در این زمینه انجام تحقیقات علمی را نیز راهبری می کند. Surface با صفحه 76 سانتیمتری اش (30 اینچ) قرار است بین 5 تا 10 هزار دلار فروخته شود. با این حال، مایکروسافت گفته است قصد دارد در چند سال آینده نسخه های ارزان تر این محصول را برای اسفاده در منازل عرضه کند.
همچنین مایکروسافت عنوان کرد که این رده محصولات بازاری چند میلیارد دلاری خواهند بود و استفاده از آنها در آینده از روی میزها و پیشخوان فروشگاه ها به داخل خانه ها گسترش می یابد. این شرکت می گوید گروه کوچکی از افراد قادر خواهند بود همزمان از کامپیوتر Surface استفاده کنند.
در ماه های اخیر فروش محصولات این شرکت بزرگ نرم افزار سازی فراز و نشیب هایی داشته است. در حالیکه فروش دستگاه های بازی Xbox موفقیت آمیز بوده، دستگاه پخش کننده موسیقی موسوم به Zune همچنان با فاصله زیادی از iPod شرکت اپل عقب مانده است.

  تصاویر: 1 | 2 | 3

  فایل تصویری : مشاهده با کیفیت بالا

  مشاهده: سایت رسمی

  منبع خبر: BBC Farsi

داشتن CD کپی‌ جرم است !

از هفته آینده و با عملیاتی شدن ستاد ساماندهی کپی‌رایت، CD‌های کپی همچون چک پول تقلبی، دست هر فردی باشد، جرم تلقی شده و نیروهای انتظامی، حتی بدون وجود هرگونه شاکی، نسبت به عاملان و دارندگان آن معترض شده و برخورد خواهند کرد.
محمدامین شهرستانی، رئیس مجمع ناشران الکترونیک، از عملیاتی شدن ستاد ساماندهی کپی ‌رایت از هفته آتی خبر داد و اظهار داشت: " با ابلاغ بخشنامه‌از سوی دادستانی به تمامی 500 و اندی شعبه، عدم رعایت کپی‌ رایت نرم‌افزار، از حالت جرم خاص به جرم عام تبدیل شده و توسط دادستان ‌ها مدیریت و آنها به عنوان مدعی ‌العموم با این جرم برخورد گسترده خواهند شد ". وی، افزود: " با این بخشنامه، هر ضابط اجرایی قانونی، همچون نیروهای انتظامی برای برخورد با این جرم، احتیاجی به شاکی ندارند و می‌ توانند با دارندگان CDهای کپی، برخورد قانونی داشته باشند، در صورتی که در حال حاضر، نیروهایی انتظامی تنها در صورت داشتن شاکی اجازه برخورد دارند.
وی، خاطرنشان کرد: " بدین ترتیب، با بازجویی از دارندگان CDهای کپی شده، به صورت پلکانی، فرد اصلی و عامل شکستن قفل نرم‌ افزار مشخص و دستگیر خواهند شد ".
رئیس مجمع ناشران الکترونیک با بیان این مطلب که برخورد قطعی با این مجرمان، حداکثر از فصل تابستان آغاز می ‌شود، اظهار داشت: " خوشبختانه شبکه دادستانی کشور به دلیل گستردگی قادر به برخورد با این جرم است و با عملیاتی شدن آن، اتفاق محکم و جدی در کشور رخ خواهد داد ".

اگه دروغ نباشه

منبع خبر : به نقل از سیتنا

سرویس پک اول ویندوز ویستا امسال عرضه می شود

شرکت مایکروسافت بعد از شکایت گوگل مبنی بر انحصاری بودن ساختار جست و جوی درونی سیستم عامل ویندوز ویستا برای مایکروسافت، ناچار شد تا به اداره دادگستری ایالات متحده پاسخ دهد که بزودی با ارائه سرویس پک ویندوز ویستا امکان دسترسی بیشتر ابزارهای ثالث به عنوان نرم افزار پیش فرض جست و جو گر درونی ویندوز ویستا را فراهم خواهد کرد.

شرکت گوگل عقیده دارد که قابلیت جست و جوی درونی ویندوز ویستا امکان دسترسی مناسبی به دیگر ابزارهای جست و جو گر نمی دهد چنانکه کاربران تنها ابزار جست و جوی پیش فرض مایکروسافت را ترجیح خواهند داد.

کارشناسان عقیده دارند که بار دیگر مایکروسافت در نبرد با گوگل شکست خورده است زیرا که به ادعای گوگل پاسخ مثبتی ارائه کرده است. تا کنون در خبرها مشخص نبود که تاریخ عرضه ویندوز ویستا سرویس پک یک چه زمانی خواهد بود اما اینبار مایکروسافت بطور رسمی اعلام کرده است که حداکثر تا پایان سال جاری میلادی نسخه beta ویندوز ویستا سرویس پک 1 عرضه خواهد شد.

مایکروسافت در نظر دارد تا با ارائه سرویس پک اول ویندوز ویستا به علاوه رسمی ساختن ارائه PatchGuard API تغییرات مورد نیاز درون راه کار جست و جوی پیش فرض را نیز ارائه کند. به گفته مایکروسافت سه تغییر عمده در گزینه جست و جو گر پیش فرض ویستا انجام خواهد شد:

1. پیش فرض ها: سازندگان رایانه ها و کاربران سیستم عامل قادر خواهند بود تا برنامه دلخواه جست و گر میز کار خود را انتخاب نمایند. همانند روشی که هم اکنون برای انتخاب مرورگر وب پیش فرض و یا پخش کننده رسانه ای استفاده میشود.

2. پیوند های آسان: لینک های مرتبط به نرم افزار جست و جو گر پیش فرض بهینه خواهند شد و در واقع در منو شروع (Start menu) و Windows Explorer ظاهر میشوند.

3. راهنمای سازندگان: مایکروسافت اطلاعات مورد نیاز توسعه گران برنامه های ثالث جست و جو گر میز کار را فراهم خواهد کرد تا تولید کنندگان بتوانند کمترین خطا و بهترین عملکرد را در برنامه لحاظ نمایند.

 منبع خبر:(نقل از CyberNetNews)

سریع‌ترین سوپر رایانه جهان در ژاپن ساخته می‌شود

پژوهشگاه فیزیک شیمی ژاپن اعلام کرد که سریع ترین سوپر رایانه جهان را تولید و آن را در پژوهشگاهی در منطقه «پورت آیلند» شهر «کوبه» در مرکز ژاپن بکار می گیرد.
شتاب محاسبه این سوپررایانه ۳۰ برابر سریع ترین سوپر رایانه کنونی جهان است که ساخت آمریکا است. هم اکنون سریع ترین سوپر رایانه ژاپن در دانشگاه صنعتی توکیو مشغول به کار است که می تواند در هر ثانیه ۸۵تریلیون بار محاسبه انجام دهد. شتاب محاسبه سوپررایانه نوینی که قرار است در شهر کوبه بکار گرفته شود بیش از۱۰۰برابر سوپر رایانه ای است که هم اکنون در دانشگاه صنعتی توکیو از آن استفاده می شود. برای ساخت وبهره برداری از این سوپر رایانه بیش از ۱۱۵میلیارد ین هزینه می شود. بهره برداری از این سوپر رایانه از سال ۲۰۱۰میلادی آغاز خواهد شد

محققان "آی‌بی‌ام" موفق به تولید سریعترین تراشه نوری جهان شدند

شرکت "آی‌بی‌ام" اعلام کرد محققان این شرکت موفق به تولید "مدار- تراشه" (چیپ‌ست) نوری جدیدی ویژه انتقال اطلاعات شده‌اند که به کمک آن می‌توان حجمی از اطلاعات به اندازه حجم یک فیلم ویدیویی کامل را در مدت یک ثانیه از رایانه‌ای به رایانه دیگر منتقل کرد.
به گزارش سایت اینترنتی "نیوزفکتور"، شرکت "آی‌بی‌ام" اعلام کرده است با کمک این "چیپ‌ست" جدید می‌توان اطلاعات را با سرعت ‪۱۶۰‬گیگابیت در ثانیه، یعنی هشت بار سریعتر از سریعترین تراشه‌های نوری فعلی جهان، منتقل کرد.
این "چیپ‌ست" اطلاعات را به جای سیگنالهای الکترونیکی، به شکل سیگنالهای نوری ارسال و دریافت می‌کند و از آنجا که امکان تولید انبوه آن وجود دارد می‌توان تا سال ‪۲۰۱۰‬آن را با قیمت مناسب به بازار داد.
تراشه جدید "آی‌بی‌ام" با ابعاد ‪۳/۲۵‬میلی متر در ‪۵/۲۵‬میلی متر دارای هر دو نوع مدار فرستنده و گیرنده اطلاعات است و در تولید تارها و اجزای نوری به کار رفته در آن از مواد "فسفید ایندیوم" و "آرسنید گالیوم" استفاده شده است.
پیش از این محققان شرکت "اینتل" و نیز محققان دانشگاه "کالیفرنیا" در "برکلی" نیز به موفقیتهای مهمی در زمینه تولید سخت‌افزار نوری ویژه انتقال بسیار سریع اطلاعات دست یافته‌اند، اما کارشناسان عقیده دارند "چیپ‌ست" جدید "آی‌بی‌ام" می‌تواند سبب تحول بزرگی در این فناوری شود.
جزییات مربوط به این تراشه در هفته جاری و در همایش "فیبر نوری ‪"۲۰۰۷‬ در "آناهایم" کالیفرنیا ارائه خواهد شد. بخشی از هزینه طراحی تراشه نوری جدید را سازمان "طرحهای تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا"(‪ (DARPA‬تامین کرده است.

ترفند باحال و خفن واسه یاهو مسنجر

کافی است به سایت اینترنتی http://www.xeeber.com بروید.
پس از ورود به صفحه کافی است به جای عبارت Yahoo ID ، آیدی شخص مورد نظر را تایپ کنید و روی دکمه ذره بین کلیک کنید یا Enter بزنید.
پس از چند ثانیه سیستم برای شما مشخص میکند که آیا فرد مورد نظر آنلاین است یا آفلاین.

نظر یادت نره! حیف نیست این مطلب به این باحالی .