ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

کشف ویروسی‌ که خود را نرم افزار تشخیص اصالت ویندوز معرفی میکند

شرکتهای ارائه ‌دهنده خدمات امنیتی از ظهور ویروس اینترنتی جدیدی خبر می‌دهند که خود را به دروغ ابزار سنجش اصالت سیستم‌ عامل ویندوز Windows ‪Genuine Advantage)‬) معرفی می‌کند.
ویروس کامپیوتری جدید با نام W32.Cuebot-K ‬هم‌اکنون تنها در خدمات مسنجر شرکت AOL مشاهده شده‌است.
گراهام کلولی رئیس شرکت امنیت کامپیوتری Sophos اعلام کرد این ویروس پس از نصب در کامپیوتر بلافاصله تلاش می‌کند از طریق اینترنت با دو وب سایت مشخص ارتباط برقرار کند که این امر احتمالا با هدف دانلود نرم‌افزارهای مخرب بیشتر، توسط ویروس انجام می‌شود.                         
ویروس W32.Cuebot-K قادر است برخی نرم‌افزارهای ضد ویروس کامپیوتر و همچنین فایروال ویندوز را غیر فعال کرده و از کامپیوتر آلوده شده برای حمله به برخی وب سایتها (حملات DoS‬) بهره بگیرد.
به گفته کلولی، ویروسهایی که از مسنجرها برای گسترش خود استفاده می‌کنند اغلب به شکل پیغامهایی از دوستان کاربر ظاهر شده که این پیغامها حاوی لینکی به یک وب سایت اینترنتی هستند.
ویروس W32.Cuebot-K در مسنجر AOL به شکل یک فایل به نام ‪ wgavn.exe‬که در ظاهر توسط دوستان اینترنتی برای کاربر ارسال شده، ظاهر گشته و خود را نرم ‌افزار ویژه سنجش اصالت ویندوز معرفی می‌کند.
نرم‌افزار سنجش اصالت ویندوز شرکت مایکروسافت ‬هم‌اکنون در وب سایت مایکروسافت به صورت رایگان قابل دانلود است.
این نرم‌افزار وضعیت اصیل و یا غیر اصیل(کپی شده به صورت غیرقانونی) بودن سیستم‌عامل ویندوز نصب شده در کامپیوتر را بررسی و تعیین کرده و بر همین اساس تنها کاربران نگارشهای اصیل ویندوز می‌توانند به برخی خدمات اینترنتی مایکروسافت دسترسی پیدا کنند.

به نقل از ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد