ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

مایکروسافت باردیگر به خاطر نرم افزار تشخیص اصالت متهم شد

چهار روز پس از شکایت فردی از مایکروسافت به خاطر نرم افزار تشخیص اصالت ویندوز، شکایت دیگری در مورد این نرم افزار به دادگاه فدرال سیاتل ارائه شده است.
این شکایت از سوی 3 مهندس تابعه آمریکا که از ویندوز XP دارای لایسنس بهره می گیردند مطرح شده است و این سه فرد ادعا می‌ کنند که نرم افزار تشخیص اصالت ویندوز بدون اطلاع کاربر به عنوان یک به روز رسانی‌ مهم بر روی سیستم نصب می‌ شود و این در حالی‌ است که مایکروسافت نسبت به ارسال اطلاعات از طریق این برنامه به سرورهای مایکروسافت به هنگام نصب آن اطلاع نمی‌ دهد.                                          
همچنین در بخشی‌ از این شکایت عنوان شده است که این نرم افزار اطلاعاتی‌ مانند آدرس اینترنتی‌ (IP) ، اطلاعات BIOS، نگارش سیستم، زبان‌ و اطلاعات دیگر را از سیستم کاربر جمع آوری می‌ کند و به سرورهای مایکروسافت منتقل می‌ کند که با این روش کامپیوترهای شخصی‌ را شناسایی‌ می‌ کند.
در این دادخواست از مایکروسافت درخواست خسارت شده است و همچنین از این کمپانی‌ خواسته شده است تا نسبت به اطلاعاتی‌ که از سیستم کاربر جمع آوری می‌ شود به وی هشدار داده شود.
مایکروسافت ضمن تائید این موضوع عنوان کرد که این نرم افزار اطلاعات نرم افزاری و سخت افزاری را تنها برای تشخیص اصل بودن ویندوز نصب شده بر روی کامپیوتر کاربر جمع آوری می‌ کند؛ در صورتی‌ که این نرم افزار با ارسال مشخصات سیستم کاربر از عدم نصب ویندوز مجاز مطلع شود، پنجره های هشدار دهنده را برای کاربر به نمایش در می‌ آورد و علاوه بر آن از به روز رسانی‌ ویندوز و دریافت اصلاحیه های امنیتی‌ از سایت مایکروسافت جلوگیری می‌ کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد