ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

BlogRush تقلیدی از Adoptic خودمان!

چند وقتی است که سرویس مشابهی برای Adoptic پیدا شده است. کلاً هدف سرویس‌هایی مثلِ BlogRush و Adoptic جذب بازدیدکننده‌ی بیشتر می‌تواند باشد ولی طرز کار جالب است.

در این چنین سرویس‌هایی که مخصوص وبلاگ‌ها طراحی شده‌اند، دارنده‌ی وبلاگ می‌تواند به صورت دستی یا خودکار تبلیغ‌مانندی (شامل یک لینک و کمی توضیح) از پست‌های وبلاگش را در وبلاگ‌های دیگر به نمایش بگذارد به شرط این‌که لینک‌های دیگران هم در وبلاگ او  به نمایش درآید.

نمی‌دانم آیا می‌شود اسم این‌کار را تبلیغ گذاشت یا نه؟ ولی شما برای دیگران تبلیغ می‌کنید و دیگران برای شما.

تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که تکه کدی (که معمولاً جاوااسکریپت است، با عرض پوزش خدمت وردپرس.کامی‌ها) را در وبلاگتان قرار دهید و لینک‌های تبلیغ مانندی برای خودتان بسازید. بقیه‌ی کار به عهده‌ی خود نرم‌افزار سایت است.

حال سایت‌هایی با امکانات کم دیگر امکاناتشان به همین‌ مقدار ختم می‌شود، در حالی که سایت‌هایی مثل BlogRush امکانات خود را فراتر می‌برند.

برخی از امکانات BlogRush که جایش در Adoptic وطنی خالی است:
تبلیغاتی با موضوعی خاص در وبلاگ‌هایی با همان موضوع به نمایش در می‌آیند. برای مثال اگر مطلب دکتر مزیدی در مورد وب 2.0 باشد، تبلیغ آن در وبلاگی با موضوع ادبیات به نمایش در نخواهد آمد.
برنامه‌ی وب‌سایت قادر است از خروجی فید وبلاگ شما به صورت خودکار، تبلیغات را بسازد. این در حالی است که در Aboptic باید به صورت دستی این کار را انجام دهید.
نحوه‌ی نمایش تبلیغات در وبلاگ شما قابل تنظیم است. برای مثال منی که ستون بغل وبلاگم تیره است دیگر مجبور نیستم که تبلیغات با پس‌زمینه‌ی سفید Adoptic را در وبلاگم قرار دهم تا شکل و شمایل بدی به خود بگیرد، بلکه توسط BlogRush می‌توانم به اصطلاح Widgetی که در وبلاگ خود قرار می‌دهم را شخصی‌سازی کرده و تغییراتی (از جمله رنگ پس‌زمینه) در آن ایجاد کنم.

البته تنها ایراد سایت BlogRush پشتیبانی نکردن از زبان‌های غیر انگلیسی در این نسخه‌ی سایت است.

البته از تلاش Adoptic خیلی خوشم آمده، ولی از عدم پیگیری این پروژه ناراحتم. پروژه‌ای به این خوبی که با کمی پیگیری و تکمیل ویژگی‌های می‌توانست بهترین در وب باشد، اکنون دیگر به روز نمی‌شود. حیف است، بسیار حیف است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد