ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

با وبلاگ خود حرف بزنید تا مطالب شما در آن نوشته شوند

فناوری تشخصی صدای مایکروسافت (Microsoft Speech Recognition) در کنار تکنولوژی جدید بکار رفته در ویندوز ویستا که قادر است صدای شما را به متن تبدیل کند (Text-to-Speech) باعث بوجود آمدن نسل جدید و بسیار جالبی از وبلاگ ها از طرف مایکروسافت شده است.

یک تیم از برنامه نویسان مایکروسافت مسئول آن شده اند تا با توسعه تکنولوژی تشخیص صدا در ویندوز ویستا و دیگر محصولات این کمپانی وبلاگی با نام Speech @ Microsoft را راه اندازی نمایند. در وبلاگ مذکور که یک ماه از شروع فعالیت آن می گذرد پس از دریافت صدای نویسنده از طریق API های صوتی ساخته شده توسط مایکروسافت، صداها به کمک قابلیت TTS موجود در ویندوز ویستا به متن تبدیل شده و سپس مطالب مورد نظر پست می شوند.

درصورتیکه شما نیز از علاقه مندان به استفاده از ویژگی "Windows Vista's speech recognition" که در تمام نسخه های این ویندوز وجود دارد هستید، پیشنهاد می شود به این وبلاگ نگاهی بی اندازید.

همچنین، اخیرآ در خبری که از طرف دانشگاه صنعتی شریف منتشر شد، نرم افزار "تشخیص صدای فارسی" از طرف یکی از دانشجویان این دانشگاه معرفی گردید که دارای دقت 90 درصد در شناسایی صدا و تبدیل آن به متون فارسی می باشد. در اختیار داشتن این برنامه می تواند کمک شایانی به وبلاگ نویسان فارسی زبان نماید.

 منبع خبر: Neowin

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد