ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

نوامبر زمان خداحافظی با GeForce 8800 Ultra پادشاه کارت گرافیک

کمپانی Nvidia بزرگترین تولید کننده ی چیپست های گرافیکی (GPU) در دنیا اعلام کرد قصد دارد در اواسط ماه نوامبر سال جاری (آبان ماه) خط تولید محصولات خود را با نمونه های پیشرفته تر جایگزین نماید.

هرچند که به گفته ی رسانه های خبری Nvidia قصد ندارد تا پادشاه کارت های گرافیک خود یعنی GeForce 8800 Ultra را به این زودی ها توسط چیپست جدید که با نام G92 شناخته می شود از سلطنت خلع کند اما با مرور سیاست های گذشته این شرکت بعید به نظر می رسد که این کمپانی تا قبل از شروع فصل بهار یک محصول بی نظیر دیگر را معرفی نکند.

از سوی دیگر برخی از منابع خبری نیز گزارش می دهند Nvidia روز 12 ماه نوامبر را جهت ارائه تجاری چیپست های گرافیکی G92 در نظر گرفته است و هدف از ساخت این چیپست تنها بهینه سازی نمونه های قبلی است و نه ارائه یک پردازنده گرافیکی فوق العاده کلاس بالا (ultra high-end).

پیش بینی می شود در چیپست های G92 شاهد بهینه سازی در موتور گرافیکی PureVideo HD، پشتیبانی از اسلات های PCI Express 2.0، خروجی DVI و HDMI باشیم.

باید دید چه زمان تولید کنندگان اصلی چیپست های گرافیکی پشتیبانی از فناوری DirecX 10.1 را در دستور کار خود قرار خواهند داد. هم اکنون پروژه تولید چیپست G92 با هدف تولید چیپست هایی 62 نانومتری در مرکز تحقیقاتی TSMC دنبال می شود.

 منبع خبر: نقل از MSFN

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد