ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

Opera ۹.۵ Alpha امکانات جدید + دانلود

 

Opera شاید در ارائه نسخه جدید به اندازه‌ی روباه و حاکم مرورگر‌ها مورد توجه قرار نگیرد، ولی این مرورگر شایسته‌ی توجه بیشتر است. امکانات کم نظیر و سرعت بالا، بعلاوه‌ی ارائه‌ی نسخه‌های مختلف برای دستگاه‌های مختلف از کنسول‌های بازی مثل Wii تا گوشی‌های موبایل و PDAها این مرورگر را برجسته‌تر از قبل می‌کند.

در کل تغییرات شامل یک موتور ترجمه‌ی جدید و برطرف کردن تعداد زیادی از مشکلات امنیتی و زمان شروع‌های بهتر برای برنامه است. در ادامه به بررسی بیشتر امکانات جدید خواهیم پرداخت.
جستجوی کامل تاریخچه

بیشتر مروگر‌های جدید به شما قابلیت انتخاب یه موتور جستجوی پیش‌فرض را می‌دهند و همچنین یه تاریخچه از URLهایی که مشاهده کرده‌اید را نگه می‌دارند تا وقتی که شما شروع به نوشتن یک آدرس جدید می‌کنید یک لیست از انتخاب‌های مشابه نمایش داده می‌شود تا در وقت شما صرفه جویی شود. Opera 9.5 این دو قابلیتِ جستجو و تاریخچه را به اضافه‌ی کمی خلاقیت و جذابیت با هم ترکیب کرده است.

روش کار بدین صورت است. در URL bar عبارت "opera:historysearch" را بنویسید تا صفحه‌ی جستجوی جدیدی باز شود. در این صفحه عبارت مود نظر خود را بنویسید تا Opera در تمام صفحاتی که در تارخچه‌ی شما موجود است به دنبال آن کلمه بگردد. البته اوپرا به دنبال آن کلمه در کل صفحه  (شامل کل متن صفحات بازدید شده که توسط Opera در کامپیوتر شما ذخیره می‌شود) می‌گردد. از این به بعد اگر شما هفته‌ی پیش مطلبی را خوانده‌اید ولی یادتان نمی‌آید در کدام سایت آن را خواندید، می‌توانید از اوپرا کمک بگیرید.

البته شاید نوشتن عبارت "opera:historysearch" هر دفعه زیاد جالب نباشد، ولی شما می‌توانید این URL را به Bookmarkهای خودتان این مشکل را حل کنید. ضمناً قابلیت Full History Search با URL Barیکپارچه شده است. بدین صورت که اگر شما صفحه‌ای حاوی عبارت "دانلود این برنامه" را قبلاً دیده باشید، با نوشتن این عبارت در URL Bar لینک آن صفحه هم در ضمن پیشنهاد‌های نمایش داده شده گنجانده می‌شود.

Drag و Scroll

اگر موس شما Scrollbar ندارد و شما از این که برای بالا و پایین بردن صفحه باید هردفعه موس را به منتها علیه سمت راست ببرید خسته شده‌اید، Opera برای شما راه حلی در نظر گرفته است. عبارت "opera:config#UserPrefs|ScrollIsPan" را در نوار آدرس خود بنویسید و قابلیتِ "Scroll is Pan" را فعال کنید.

اکنون شما می‌توانید روی صفحه کلیک کرده و به هرطرف که می‌خواهید صفحه را بکشید. (چیزی شبیه به ابزار دست در فوتوشاپ) این قابلیت بسیار شبیه به طریقه‌ی هدایت صفحه در Opera Mini یا نسخه‌ی Opera برای Wii است. این در حالی است که به نظر می‌رسد راهی برای زوم کردن از طریق فقط موش‌واره وجود ندارد.
هم‌سان سازی توسط My Opera

Opera 9.5 به شما این قابلیت را می‌دهد که قسمت‌های Bookmarks، Speed Dial و Personal Bar را از طریق حساب‌های My Opera در چندین کامپیوتر هم‌سان کنید. دیگر کسانی که در محل کار و خانه‌ی خود Opera را نصب دارند، می‌توانند این دو مروگر را هم‌سان کنند.
تغییرات دیگر

تعدادی از تغییرات واضح را در بالا عنوان کردیم، اما تغییرات ریز و پنهان زیادی مانده است که کارایی این مرورگر را بالا می‌برد:

* Opera 9.5 از یک موتور  ترجمه‌ی جدید است که در Opera Mini 4 beta و در Wii Internet Channel استفاده شده است.

* Opera در کامپیوترهای Mac شبیه به نرم‌افزارهای بومی OS X عمل می‌کند.

* از یک موتور جدید و سریع‌تر JavaScript استفاده می‌کند.

* پشتیبانی از Screenreaders به آن اضافه شده است.

* قابلیت نصب شدن بر روی Windows Vista را دارد.

* یک نسخه‌ی bit-64 نیز دارد.

* امکان جانبیِ Opera Mail به آن اضافه شده است.

* اضافه کردن یک ویژگی "Open With" که به شما این امکان را می‌دهد که صفحاتی که هنوز با Opera مشکل دارند را با مروگر‌های دیگری مثل Firefox و IE باز کنید.

* قابلیت Content Blocking ارتقا پیدا کرده است.

* یه امکان Undo به Speed Dial اضافه شده است.

* کیفیت نمایش Thumbnailهای Tabهای مختلف افزایش یافته است.

* یک Skin زیبای فلزی رنگ برای نسخه‌ی Mac اضافه شده است.

* از OS X 10.1 پشتیبانی می‌شود.

تیم Opera Desktop همچنین گفته است که Opera 9.5 از مطابقت بیش‌تری با خدمات گوگل مانند Docs & Spreadsheets و تقویم گوگل دارد. البته تمام اشکالات برنامه حل نشده است. شما هنوز در موقع مشاهده‌ی Google Docs & Spreadsheets یک پیغام خطای "مرورگر پشتیبانی نمی‌شود" دریافت خواهید کرد مگر این‌که از یک آدرس مخصوص استفاده کنید. البته این مشکل گوگل است نه Opera.

 راهی برای حل مشکل Opera با خدمات گوگل + اطلاعات بیشتر در باره‌ی این نسخه‌ی جدید + خصوصیات جدید مرورگر اوپرا (از وبلاگ ITOnline) (بعلاوه‌ی اطلاعاتی در مورد سرعت این مرورگر)
دانلود کنید ولی مراقب باشید

باید دقت کنید که این نسخه آلفاست، حتی بتا هم نشده است! پس با پذیرفتن احتمال مشکلات امنیتی و نرم‌افزاری آن را نصب کنید. ضمناً سعی کنید در هنگام نصب محل نصب را تغییر دهید تا بر روی نسخه‌ی قبلی نصب نشود و شما بتوانید از نسخه‌ی قبلی خود نیز در مواقع نیاز استفاده کنید.

(حجم : 4.9 MB)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد