ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

ITShare

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

رکورد سرعت اینترنت دو بار در دو روز شکسته شد!!!

تیمی‌ از پژوهشگران دانشگاه توکیو اعلام کردند که توانستند در مدت دو روز، دو بار رکورد سرعت اینترنت را بشکنند. این گروه اعلام کردند که در تاریخ 30 دسامبر گذشته در شبکه اینترنت2 توانستند به سرعت 7.67 گیگابیت در ثانیه دست یابند که این سرعت با بهره گیری از پروتوکل های استاندارد ارتباطی‌ محقق شد. فردای آن روز با تغییر این پروتوکل ها و ارسال اطلاعات، این گروه توانستند به سرعت 9.08 گیگابیت در ثانیه برسند.
شبکه اینترنت2 به عنوان یک سیستم شبکه آزمایشی‌ می‌ باشد که به وسیله بیش از 200 دانشگاه در سراسر جهان ایجاد و مدیریت می‌ شود. به دلیل آنکه این شبکه دارای محدودیت 10 گیگابیت در ثانیه می‌ باشد، این رکورد بدون تغییر باقی‌ خواهد ماند. با این وجود طبق اعلام ائتلاف دانشگاه ها، به زودی اینترنت3 با سرعت 100 گیگابیت در ثانیه طراحی‌ خواهد شد.
برای درک این سرعت فرض کنید که هر فیلم HD برای انتقال از طریق خطوط پهن باند ( Broadband ) دو روز زمان نیاز دارد که این زمان به هنگام بهره گیری از طریق شبکه اینترنت2 در مدت 30 ثانیه صورت می‌ گیرد.
دکتر Kei Hiraki به عنوان مدیریت پژوهشگران دانشگاه توکیو در همایش ائتلاف اینترنت2 که بهار امسال برگزار شد ضمن اعلام این خبر عنوان کرد : " این سرعت نهایی‌ در شبکه 10 گیگابیت در ثانیه می‌ باشد که در آن توانسته شد به 98 درصد ظرفیت این شبکه برسیم ".
20 هزار مایل به دور زمین، عبور از 6 شبکه بین اللملی‌ و پوشش سه چهارم محیط زمین در این آزمایش انجام گرفت. به صورت دقیق این اطلاعات از توکیو ارسال شده و پس از گذشتن از شیکاگو، سیاتل، آمستردام به مبدا خود در توکیو رسید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد